<b>KRAFTIG VEKST:</b> Med SUV'en NX som nytt tilskudd har Lexus vokst ytterligere.  Foto: Espen Stensrud
KRAFTIG VEKST: Med SUV'en NX som nytt tilskudd har Lexus vokst ytterligere. Foto: Espen StensrudVis mer

Vinner Autoindeksen 2015

Merket deltar for fjerde gang, og vinner for fjerde gang.

Lexus kan nå heve diplomet, og feire sin fjerde seier på rad.

I den årlige undersøkelsen rundt kundetilfredshet trekker de igjen det lengste strået, og kan juble hele veien hjem til hovedkontoret i Drammen.

- Ikke størst, men best, jubler en overlykkelig Lexus-sjef, Jan Christian Holm

– Det er tid for kake og feiring i dag! Dette er en pris vi verdsetter høyt, og som vi strekker oss etter hver eneste dag, fortsetter han.

Dette sa vi ifjor

Undersøkelsen er gjort blant norske bileiere, totalt 11.757 i tallet. Hele undersøkelsen er delt opp i flere kategorier, med egne resultatlister for hver kategori. Disse danner så grunnlaget for en totalseier. Det er denne de ansatte nå spiser kake for.

Undersøkelsen omfatter 23 bilmerker, fortelt på biler registrert i perioden 2008 – 2014.

GLAD VINNER: Jan Christian Holm fra Lexus kan henge sitt fjerde seiersbevis på veggen etter like mange år. Foto: TOYOTA Vis mer


Denne skal gjøre Lexus enda større

The Double

Men som et Toyota-eid selskap feirer de ikke alene.

- Vi har over tid jobbet for å bli nummer 1 og 2 på både salg og service. Disse målene er det godt å ha nådd, sier Espen Olsen, informasjonssjef i Toyota Norge.

Lexus har de senere årene opplevd en kraftig vekst, først og fremst på grunn av nye modeller som passer det norske markedet godt. Med en så kraftig vekst er det ingen selvfølge å opprettholde servicegraden

- Vi har bestrebet oss på å gjøre god service og kundebehandling til en integrert og naturlig del av merkevaren. Det vet vi kundene våre setter stor pris på.

Sagt på en annen måte: Bilene produseres i Japan. Resten av kundeopplevelsen produseres i Norge, avslutter en stolt Lexus-sjef Jan Christian Holm.

Her setter de en ny standard

Slik ser resultatlisten ut:

Vis mer