Toyota RAV4 med mer utstyr

Toyota RAV4 har fått et nytt utstyrsnivå, Cross Sport. Reservehjulet forsvinner fra bakluka og fronten blir litt tøffere.

Toyota RAV4 er blant Norges mest populære biler og nå kommer det enda en utgave. Til forskjell fra de andre, er denne lett gjenkjennelig. Det finnes nemlig en rekke kosmetiske endringer som kjennetegner nye Cross Sport og skiller den fra øvrige varianter.

Ikke reservehjul

Den mest iøynefallende er fraværet av et reservehjul på bakluka. Alle andre Rav4’er har dette. Fordi det ekstra hjulet bygger litt i lengden, blir Cross Sport noe kortere. Med 440 centimeter inkluderte reservehjul er Rav4 allerede blant de korteste populære folkeSUVene på markedet. Uten reservehjul reduseres lengden til 431,5 centimeter, noe som betyr at RAV4 Cross Sport faktisk er kortere enn Qashqai. Et reparasjonssett skal dekke det samme behovet som reservehjulet gjør på de andre utgavene.

Det er forøvrig verdt å bemerke at selv om man har droppet reservehjulet, er bakluken fortsatt sidehenglset, en løsning som i våre øyne er langt fra optimal.

Skliplate og krommet grill

Vis mer

Toyota RAV4 med mer utstyr

  1. Store bilder


Også foran er det endringer. Grillen er krommet og under frontfangeren kan det anes en skliplate som skal beskytte motoren fra tuer, steiner og andre ujevnheter som rager høyere over marken enn bakkeklaringen strengt tatt er beregnet på. Det er imidlertid innvendig de i realiteten viktigste forandringene kommer til uttrykk.

Mye utstyr

Cross Sport blir nemlig mer velutstyrt enn vanlige Sport som nå faller ut. Morsomheter som ryggesensor, rattstyrt bluetooth, fartsholder, nye 17-tommers aluminiumsfelger, sotede bakruter og nye setetrekk blir nå standard, i tillegg til det som hørte med i Sports gode basispakke.

Cross Sport er allerede klar for bestilling og koster fra 379.200 kroner, omlag 9.000 kroner mer enn utgåtte Sport.

  • Store bilder ser du her.
  • Her finner du mer Toyota-stoff:

  • Tester
  • Nyheter
  • Nybillanseringer
  • Spionbilder