TEST: Suzuki Grand Vitara XL7 Arctic Trucks

Suzuki hat inngått samarbeide med Arctic Trucks. Resultatet er en altetende farkost som ikke er spesielt kresen på underlaget.

TEST: Suzuki Grand Vitara XL7 Arctic Trucks

  1. Store bilder
  2. Tekniske data
  3. Konklusjon
  4. På tur i Arctic Trucks


XL 7 tilfredstiller kravene til statskassa med et nødskrik. Det gjør at du kan fjerne baksetene og montere grønne skilter. Prisen synker da fra 449.900 til 259.900 kroner. Med andre ord et godt alternativ for de som er på jakt etter en ny bil og ikke trenger bakseter. Dette er imidlertid før islendingene begynner å mekke.

Offroad

Her er det ikke bare hjul og felger. Her forlenges akselavstanden med fem centimeter og alt hva det fører med seg av ekstraarbeid. Enorme hjul i dimensjonen 33 tommer er montert på 10x16 tommers felger. I tillegg heves bilen slik at bakkeklaringen blir 5 centimeter høyere og karosseriet heves 5 centimeter fra rammen. I tillegg må speedometeret omkalibreres og bilen må gires om på grunn av økt rulleomkrets.

Denne operasjonen setter deg tilbake hele 114.000 kroner.

Og vi er enda ikke i mål

Sammen med alle disse ombyggingene leveres også en stylingpakke. Den inneholder krommet kufanger, ekstralys, blankt eksosrør, stigtrinn og lyktebeskyttere bak. Dette koster 23.000 kroner.

Ny pris på en fullspekket XL7 varebil klasse 2 (toseter) med offroadpakke og stylingpakke blir da 396.900 kroner.

Mer om ekstrem terrengkjøring og elendige veiegenskaper finner du her.