TEST: Subaru Legacy 2.0i stv

Det er ikke ofte første setning i en Subaru-test inneholder ordet stillegående, men med nye Legacy har også komforten blitt bedre.


Vi kan avsløre med en gang at Subaru Legacy tilbyr mye mer kjøreglede enn gjennomsnittsbilen, vi lurer faktisk på om ikke den er mellomklassens beste på området. Og vi har faktisk kjørt en versjon med automatgir.

Enkle valg

Som tidligere er det ikke mange varianter å velge mellom i Subarus modellprogram. Skal du ha Legacy som stasjonsvogn er eneste valget du får om det skal være automatgir eller ikke. Motoren er 2-liters boksermotor som er spreket opp til å yte 138 hestekrefter, og drivstofforbruket er redusert en god del.

Noen centimeter lengre og bredere har Legacy også blitt, men bagasjeromsvolumet er noe redusert på grunn av en mer sportslig hekk. Legacy stasjonsvogn kommer som tidligere i enn offroadaktig-utgave, Outback, med andre motoralternativer.

Designløft

Utvendig og innvendig design har tatt et langt steg videre med den nye Legacy. Det ytre signaliserer i større grad enn tidligere at dette er en relativt sportslig bil. Innvendig er Legacy blitt mer moderne og kvalitetsfølelsen er mye høyere enn i forgjengeren.

Mer om gode kjøreegenskaper kan du lese her