TEST: Saab 9-3 1.8 T kabriolet

Saab beviser her at de takler andre klasser en kombi, sedan og stasjonsvogn. Kabrioleten til Saab er en stilig bil og utstråler både eleganse og muskler.


Det er mange som vegrer seg for å kjøpe kabriolet på grunn av at noen modeller sliter med imaget. Særlig forrige BMW 3-serie og Mercedes CLK kjøres av unge menn iført singlet, blytunge gullkjeder og med capen bakfrem. Akkurat dette er ikke situasjonen for Saab. Bilen appelerer tydeligvis ikke til denne kundegruppen i det hele tatt.

Eksklusiv

Vår bil i sort metallic og lyst skinninteriør fremstår som en gjennomført bil. Det er en passende fargekombinasjon som også gjør bilen eksklusiv. Vi hadde også utstyrsnivået Vector, som er en litt sportslig variant. Den inneholder i tillegg til Linear 17-tommers felger, sportsseter i skinn, skinntrukket ratt, skinntrukket girstang, kanalprofiler og spoiler foran. Vector koster 26.000 kroner mer enn Linear og du får mye varer for de pengene.

Motor og kjøreegenskaper finner du mer om her.