TEST: Opel Vectra 2.2 DTI

I en sammenlikningstest av mellomklassebiler tipper vi nye Vectra hadde endt opp nær toppen. Så bra er den.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Det er spesielt kjøreegenskapene som imponerer. Nye Vectra har det som skal til både for aktiv kjøring, og for komfortabel milsluking.

Tøffere

Den butte snuten er i ferd med å bli en gjennomgangsmelodi i Opels produktdesign. Fronten hjelper helt klart til med å gjøre nye Vectra mer brutal i fremtoningen. Også utvidelsen i bredden fra vinduene og ned hjelper til slik at Vectra ser lav og sportslig ut.

Hekken, i alle fall på sedanversjonen som blir introdusert først, er mer storbilpreget. De rette vinklene er kanskje nødvendig for å få til et så stort bagasjerom som nye Vectra kan skryte av, 500 liter er best i klassen sammen med Ford Mondeo.

God diesel

Testbilen var utstyrt med en 2,2-liters dieselmotor som var et svært hyggelig bekjentskap, og noe så uvanlig som en dieselbil med fin motorlyd. God isolasjon, og en motor uten knatring og vibrasjoner, gjør at dieselulempene forsvinner. Du blir sittende igjen med godene; styrke og lavt forbruk.

Mer om motor og kjøreegenskaper kan du lese om her.