TEST: Nissan King Cab 2.5 TDI

Etter 1. april 2001 forsvant muligheten til å kjøpe luksuriøse varebiler klasse 2. Hvis vi snakker om biler i nærheten av normal størrelse peker de japanske pickupene seg ut som prisgunstige biler med mye arbeidskapasitet.


I denne klassen sammen med Nissan King Cab, finner vi også biler som Toyota Hilux, Mitsubishi L 200, Ford Ranger og Mazda B 2500. Alle disse bilene tilbyr mye lasteplass og kan trekke tunge tilhengere. Salgsstatistikken domineres av Nissan King Cab som hittil i år er solgt i 490 eksemplarer. Toyota Hilux følger på med et salg på 391 biler og nummer tre i pickup-statstikken er Mitsubishi L 200 med 164 biler. Ford Ranger og Mazda ligger langt etter.

Navara

Vi har kjørt King Cab-modellen med det beste utstyrsnivået, Navara. Her har du blant annet automatisk klimaanlegg, skinnratt, elektrisk vindusheiser, elektrisk justerbare speil, elektrisk antenne, fjernstyrt sentrallås, ABS-bremser, kromdetaljer og stigtrinn. Selvsagt er det også inn og utkoblingsbar firehjulstrekk med reduksjonsgir.

Passer til mye

En Pickup passer til det meste, bortsett fra frakt av personer. Til arbeid og tunge fritidsinteresser er den perfekt. Mer om motor og bruksområder finner du på denne lenken.