TEST: Mitsubishis spenstige sedan

Sports Sedan er en helt ny utgave av Lancer. Designen lover godt. Følger resten av bilen opp den friske linjeføringen?

Lancer Sports Sedan ble lansert helt på tampen av fjoråret og har nå vært på det norske markedet en liten stund. Sports Sedan er nå den eneste versjonen av Lancer du får kjøpt i Norge, før kombien kommer på plass litt senere i år. Stasjonsvogna med samme navn er ikke samme bilen og markedsføres ikke lenger her til lands.

Emosjonell

Sports Sedan skal være en frisk nysatsning fra et merke som inntil nylig har vært preget av litt for mange modeller uten betydelig emosjonell appell, noe man også vedgikk under lanseringen. Dette ser man fort på designen som er rimelig spenstig, men samtidig harmonisk.

Tre motorer

Vis mer


Tre motorer er tilgjengelig, hvorav to går på bensin og én på diesel. De to utgjøres av en 1,5-liter med 109 hester og en 1,8-liter med 143 hestekrefter. I tillegg er en 2,0-liters dieselmotor som stammer fra Volkswagen-konsernet tilgjengelig. Dette er samme motor som også sitter i Outlander.

Fra 217.000

Vi kjørte den største bensinmotoren i kombinasjon med en automatisk trinnløs girkasse. Med det høyeste utstyrsnivået blir prisen 306.000 kroner. Billigste versjon med 1,8-liters motor koster 253.000 kroner og med 1,5-liters motor slipper du unna med 217.000 kroner.

Mer om opplevelsen ute på veien leser du her.

Her finner du mer Mitsubishi-stoff:

  • Tester
  • Nyheter
  • Nybillanseringer
  • Spionbilder