TEST: Mitsubishi Pajero 2.5 GLX

De er store og tunge og har fremkommelighet som nesten er på nivå med beltevogner.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Terrengbiler har blitt mer og mer landeveistilpasset. Likevel har noen klart å bevare terrengegenskapene takket være differensialsperrer og reduksjonsgir.

Rammeløs

Ramme har lenge vært en av varemerkene på en terrengbil. I tillegg har stivbakaksel med mye uavfjæret vekt vært en av problemene med tanke på landeveisegenskapene. Pajero har ingen av delene. Her er det selvbærende karosseri og uavhengig hjuloppheng i alle hjørner.

Er motoren stor nok?

Med en lengde på 4,78 meter, en bredde på 1,85 meter og en egenvekt på 2.065 kilo er ikke Pajero noen liten bil. Det kan virke som motoren er det når vi ser på de tekniske dataene. 115 hestekrefter og et dreiemoment på 240 newtonmeter har nok å dra på. På denne lenken finner du mer om motor og kjøreegenskaper.