TEST: Mazda 6 stasjonsvogn - den beste firmabilen?

Endelig har vi blitt kjent med årets mest spennende stasjonsvogn. Mazda 6 imponerte som sedan og prispåslaget på 10.000 kroner er stasjonsvognen verdt.


Firmabilmarkedet er viktig i Norge, nesten 40 prosent av nye biler som selges her i landet er en firmabil. Dette har Mazda skjønt. Vår testbil koster i businessvariant 249.900 kroner og er dermed helt riktig priset. Det er ikke sikkert det er like relevant for alle produsenter og tilpasse seg firmabilgrensene så slavisk, men for Mazda er det viktig, og ikke minst lurt, å gjøre akkurat det de har gjort med 6ern.

God kvalitetsfølelse

Av alle konkurrentene i klassen er det ikke mange som kan karakteriseres som katta i sekken. Her er det i første rekke prisen som teller, hvilket utstyr som følger med og selvfølgelig litt hvilke egenskaper du er på jakt etter. Mazda 6 utmerker seg med å gi en gedigen kvalitetsfølelse. Den virker svært godt limt sammen og kjøreegenskapene er av høy klasse.

Omvandling

Mazda er godt i gang med å forvandle Mazda til et attraktivt bilmerke igjen. Til våren kommer Mazda 2, som erstatter Demio, og til høsten vil 323 bli erstattet med Mazda 3.

Vi har allerede tilbrakt mange mil bak rattet på en av årets mest spennende nykommere og mer om kjøreopplevelsen finner du på denne lenken.