TEST: BMW 745i

Den nye syvserien til BMW er avansert, det er det ingen tvil om. I det dagligdagse er det derimot ikke så ille som fryktet.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Blide og fornøyde hentet vi nøklene til vår sorte 745 hos importøren. Tanken på tilbringe en uke bak rattet på det nyeste fra BMW er god, og i tankene løper ville fantasier om iDrive, Valvetronic, skinn, V8 og alle de andre godbitene som er stappet inni denne bilen.

God start

Lettere skremt av alle ryktene om hvor kompleks denne bilen er, begynner vi med å låse opp døren. Det går greit. Det er akkurat som på vanlige biler, du trykker på en knapp og bilen låser seg opp.

Vel på plass bak rattet står utfordringene i kø. Oppstart bør gå greit. Vi trykker nøkkelen i dashbordet, trykker på startknappen og lokaliserer girspaken. Den er av gammel amerikansk type og festet på rattstammen. For å komme deg fremover drar du spaken til deg og ned.

Justeringsmaraton

Neste prosess er å justere setet. Knappene til denne operasjonen finner du på siden av midtkonsollen. Etter en omfattende justeringsrunde har vi funnet drømmeposisjonen, og samtidig ble det også kaldluft og massasje for baken.

Dette gikk over all forventning, vi sitter godt og motoren går. Vi er klare til å bringe nesten to tonn høyteknologi ut på veien. Mer om 333 hestekrefter koblet til den første sekstrinns automatiske girkassen på markedet finner du her.