TEST: BMW 645 kabriolet

BMW høster fortsatt mye omtale for designet sitt. Vi kan la det ligge et øyeblikk og heller konsentrere oss om hvor herlig det var å ratte denne bilen rundt i mai-solen. Dette blir nok en av årets største bilopplevelser - også større enn 645 med tak.


6-serien oppleves som mer og mer positiv. Kjøregleden er enorm og i tillegg kan du nyte mye behagelig oppmerksomhet. Til tider kan det bli vel mye, men i den korte perioden (uansett hvor lenge vi hadde hatt bilen ville det blitt husket som en kort periode) vi disponerte bilen var det bare bra.

Hvem kjøper en slik bil?

Innimellom lurer vi fælt på hva slags mennekser som kjøper forskjellige biler. Helt detaljerte data er ikke tilgjengelig, men fra Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) får vi vite følgende: Frem til 17. mai var det registrert fire kabrioleter i Norge. En av dem er registrert på firma. Det er den bilen vi har kjørt. De tre andre er registrert på menn i alderen 46 til 53 år. Sistemann er 49 år gammel. Kupesalget er også forholdsvis stort, og her er flere biler registrert på firma. De som har bilen privat er yngre en kabrioletkjøperne. Tre menn i alderen 35 til 39 år har skaffet seg en 645 kupe. Totalt var det registrert 11 BMW 645 frem til 17. mai.

Siden det er menn som har kjøpt bilen kan man jo også lure på motivet. I tillegg til opplevelsesrike bilturer øker også sjansen for å ende opp med en ny hustru. Kvinner liker denne bilen selv om ingen har kjøpt en enda.

Mer om kjøring og livet med 645 kabriolet finner du her.