Suzuki Liana 4WD først til Norge

Suzuki Liana kommer til Norge allerede neste uke og går rett inn i den stadig tøffere fleksibil-klassen.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Både Citroën Xsara Picasso, Nissan Almera Tino, Opel Zafira og Renault Megane Scenic må derfor belage seg på enda tøffere konkurranse. Suzuki Liana har nemlig et stort fortrinn - firehjulsdrift. I kombinasjon med en relativt høy bakkeklaring vil firehjulsdriften sørge for at Liana sannsynligvis får bedre hyttevei-egenskaper enn konkurrentene.

Snaue 230.000 kroner

I tillegg kan Suzuki Liana skilte med en relativt omfattende utstyrspakke. Blant standardutstyret finner du et manuelt klimaanlegg, fire kollisjonsputer, elektronisk bremsekraftfordeling (EBD), 15 tommers lettmetallfelger og 195/55-dekk. I tillegg har Suzuki satset på et digitalt instrumentpanel, som kanskje også er egnet til å trekke kunder som liker alt som er annerledes.

Med tanke på at prisen er satt til 229.900 kroner, er det gode muligheter for at Liana kan bli en interessant deltaker i det norske fleksibil-markedet.

1,6-liter bensinmotor

Suzuki Liana blir kun tilgjengelig med én motor. Denne har et slagvolum på 1,6-liter og yter 104 hestekrefter. Blandet forbruk skal ligge på 0,71 liter per mil. Den norske Suzuki-importøren, Suzuki Bilimport, har bestemt seg for også å tilby Liana med automatgir. Ønsker du automatgir må du legge 12.500 kroner ekstra på bordet.

Liana er bygget på samme plattform som Suzuki Baleno og er 423 centimeter lang. Vi har testet stasjonsvognutgaven av Suzuki Baleno. Testen finner du her.