Askeladden Commuter 11. Foto: Per Ervland
Askeladden Commuter 11. Foto: Per ErvlandVis mer

Store bilder fra båtmessa

Askeladden S6 Sport er ny. Vises på messa med en 150-hesters dieselmotor. Normal pris er 585.400 kroner. Foto: Per Ervland Vis mer
Disse toskrogs seilbåtene blir det flere og flere av på messa. Lagoon er en av produsentene. Foto: Per Ervland Vis mer
Chris Craft Corsair 28 er lav, bred og lekker. To V8 bensinmotorer sørger for en toppfart på rundt 50 knop. Prisen er 1,6 millioner kroner. Foto: Per Ervland Vis mer
Clipper 62 er flott. En "leilighet" med to etasjer og takterrasse, eller flybridge om man vil. Pris godt utstyrt er 9,8 millioner med to Cummins med 540 hestekrefter hver. Toppfart cirka 20 knop. Foto: Per Ervland Vis mer
Salongen i Clipper 62. Foto: Per Ervland Vis mer
Førerplass i Clipper 62. Dette er et skip. Foto: Per Ervland Vis mer
Clipper 62. Rederlugar og ståhøyde overalt. Foto: Per Ervland Vis mer
Lekkert bad i Clipper 62. Foto: Per Ervland Vis mer
Foto: Per Ervland Vis mer
Cormate T27 forfra og bakfra. T24 er utsatt til våren neste år. Egil Ranvig lover derimot både en 24 og en 23. 24 blir en liten 27 og 23 en skjærgårdsjeep. Foto: Per Ervland Vis mer
Mer Cormate. Cormate er avledet av core (kjerne) og mate (kamerat). Det blir Cormate (kjernekamerat). Foto: Per Ervland Vis mer
Delta 29 er helt ny. Utstyrt med Volvo Penta D4 300 hk, gjør den 43 knop. Pris 1,3 millioner. Foto: Per Ervland Vis mer
Interiør i Delta 29. Delta 29 og 40 er egne skrog. Delta 25 er bygget på et skrog fra Smuggler og Delta 32 er bygget på den kjente Flying Flipper. Foto: Per Ervland Vis mer
Morsom seilbåt under navnet Dragonfly 35. Med skrogene ute er den 8,2 meter bred og seiler i vater. Ved kai klapper man skrogene inn og båten blir kun 3,8 meter bred. Pris 2,9 millioner. Foto: Per Ervland Vis mer
Dragonfly 35. Foto: Per Ervland Vis mer
Dragonfly 35. Foto: Per Ervland Vis mer
Dragonfly 35. Foto: Per Ervland Vis mer
Fjord 40. Ser nesten ut som et krigsskip. Designet av samme mann som har tegnet Wally. Foto: Per Ervland Vis mer
Fjord 40. Foto: Per Ervland Vis mer
Spesialbygde Goldfish rib. Brukt i løpet England Rundt. Foto: Per Ervland Vis mer
High Tech 320 med en maksimalistisk førerplass. Masse krom og "stash". Foto: Per Ervland Vis mer
Hydrolift var på plass med flere båter. Største nyhet er Mercruiser Eu662-motor (662 hk) i C31. Da blir toppfarten 65 knop og lommeboka tømmes for 3,2 millioner kroner. Den bruker i tillegg rikelig med bensin. Foto: Per Ervland Vis mer
Ny modell fra Långsjø Snipan. En rolig og romantisk farkost innimellom veldig mye stort og kostbart. Med en 14-hesters Nanni dieselmotor blir forbruket nesten null. Foto: Per Ervland Vis mer
Stor norsk nyhet. Marex 370 Aft Cabin. Den er utstyrt med en Volvo D6 med 435 hestekrefter og aksling. Prisen blir da 2,8 milioner. Foto: Per Ervland Vis mer
Panoramautsikt fra akterkabinen i Marex 370 Aft Cabin. Foto: Per Ervland Vis mer
Førerplass i 370 Aft Cabin. Foto: Per Ervland Vis mer
Aft CAbin. Med det lave vinduet rundt hele minner det om en bunker fra krigen. Foto: Per Ervland Vis mer
Foto: Per Ervland Vis mer
Marex Duckie er fortsatt ei tøff snekke. Dieselmotor fra Yanmar med 120 hestekrefter sørger for 26 knop. Pris 590.000 kroner. Foto: Per Ervland Vis mer
Den største motoren fra Mercruiser som er CE-godkjent. EU662 heter den. Den har 662 hestekrefter og bruker det store NXT1-drevet. Her innstallert i en Hydrolift C31. Foto: Per Ervland Vis mer
Nordkapp hadde rigget opp denne saken med dobbel totakt på hekken. 500 hestekrefter fra Evinrude frister. Foto: Per Ervland Vis mer
Paragon 25 er en ny båt som ligner på Targa. Kul helårsbåt. Foto: Per Ervland Vis mer
Princess V70 er den største båten på messa. Foto: Per Ervland Vis mer
Sessa 36 Key Largo er fortsatt en av svært få båter som tåler Yamaha V8 med 350 hestekrefter. Foto: Per Ervland Vis mer
Foto: Per Ervland Vis mer
Four Winns stikker av med prisen for størst badeplattform. Foto: Per Ervland Vis mer




Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.