Sterkere Porsche Boxster

Porsche gir sin populære minstemann en motoroppdatering. Automatkassen har også blitt oppgradert.

Vis mer

Sterkere Porsche Boxster

  1. Store bilder


Oppgraderingen har ligget i kortene siden Cayman S ble lansert med en større versjon av 3,2-literen fra Boxster S. Sistnevnte får nå denne motoren som i tillegg er utrustet med Vario Cam Plus. Det betyr variable ventiltider så vel som tilpassning av løftehøyden på ventilene for optimal utnyttelse av drivstoffet og mer kraft på lavere turtall.

Bedre ytelser

3,4-literen yter 295 hester og 340 newtonmeter, mens forbruket er på 1,06 liter per mil. 0-100 går på 5,4 sekunder, en tiendedel raskere enn tidligere, og toppfarten ligger på 272 km/t.

Vis mer


Den mindre motoren i Boxster, på 2,7 liter, har også fått Vario Cam Plus, og det har gitt fem ekstra hestekrefter og tre ekstra newtonmeter. Det holder til at også Boxster har forbedret akselerasjon til hundre med en tiendedel. 6,1 sekunder er tiden den nå bruker fra stillestående til høyeste lovlige hastighet i Norge.

Forbedret automatkasse

Manuell girkasse, på henholdsvis fem og seks trinn, er fortsatt standard i Boxster og Boxster S. En femtrinns automatkasse er imidlertid tilgjengelig, og denne har fått bedre hydraulikk og elektronikk sammen med flere vekslingsmoduser. I kombinasjon med Sport Chrono-pakken skifter den alltid gir over 3000 omdreininger.

Nye felger

Vis mer


Omorganisering i motorrommet har lettet servicearbeidet i tillegg til å gjøre bagasjerommet på oversiden av motoren mer anvendelig. De nitten tommer store felgene som ble utviklet til nye 911 Turbo, er nå også tilgjengelig på Boxster og Boxster S.

  • Store bilder finner du her.
  • Her finner du mer Porsche-stoff:

  • Tester
  • Nyheter
  • Nybillanseringer
  • Spionbilder