<b>LAVERE OG BREDERE:</b> Myet tyder på at svært få karosserideler blir felles med 5-dørsmodellen. Foto: HYUNDAI
LAVERE OG BREDERE: Myet tyder på at svært få karosserideler blir felles med 5-dørsmodellen. Foto: HYUNDAIVis mer

Sportslig nytt fra Hyundai

Coupé med en liten turbomotor og kult design, noe som betyr billig moro.

Hyundai har akkurat lansert sin nye i20, men foreløpig med beskjeden motorisering.

Den blir tilgjengelig med både 100 og 120 hester, ikke helt ulikt Ford Fiesta med tresylindret énliter.

Les også: Audi med tre sylindre.

Todørs sportskompakt

I den forbindelse viste de en skisse laget av designavdelingen i Russelsheim. Denne viser en ny Coupé, som baseres på helt nye i20.

Den kommer imidlertid ikke til å dele en eneste karosseridel. Den får en helt annen fremtoning, selv om den garantert får mer dekk, enn de to rundene med gaffa som er vist på bildene.

LAVERE OG BREDERE: Myet tyder på at svært få karosserideler blir felles med 5-dørsmodellen. Foto: HYUNDAI Vis mer


Nye vinterdekk? Her er årets beste

Kvikkas

Én liter og 120 hester høres kanskje ikke alt for imponerende ut, men ser man på vekta på nye i20, kan dette likevel bli et svært hyggelig bekjentskap.

Med en vekt godt under 1.000 kilo tåler den helt klart sammenligning med gamle ikoner som VW Golf 1 GTI og Peugeot 205 GTI.

Med en effektiv turbomotor får man også et dreiemoment på 172 Nm. Ford har en direkte konkurrent med sin kraftig trimmede Ford Fiesta Red/Black Edition med trimmet tresylindret enliters motor.