Splitter ny Toyota Landcruiser

I løpet av 51 år har Landcruiser solgt i over fire millioner eksemplarer på verdensbasis.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Toyota er godt kjent for sin holdbarhet og med Landcruiser har det også vært mulig komme seg frem gjennom vanskelig terreng.

Torsen-differensial

Den nye landcruiseren er utstyrt med permanent firehjulsdrift ved hjelp av en Torsen-differensial. Dette er den samme løsningen som er valgt for Range Rover. For de verste kneikene kan du koble inn reduksjonsgiret, og skulle bakkeklaringen bli liten, kan Landcruiser nå leveres med luftfjæring og mulighet for økning av bakkeklaringen med en knapp på dashbordet.

To motorer

Toyota har valgt å benytte seg av den eksisterende dieselmotoren som finnes i utgående Landcruiser 90. Denne yter 163 hestekrefter og 343 newtonmeter. I tillegg kommer det en ny V6 bensinmotor med fireliters slagvolum og VVT-i (variable ventiltider med intelligent styring). Effekten blir 240 hestekrefter og motoren blir tilgjenglig fra våren 2003.

Ny Landcruiser med dieselmotor vil være i salg i Norge fra nyttår og vil i Norge bli mest interessant som varebil klasse 2 med grønne skilter.

Her skal vi imidlertid konsentrere oss om utseendet, nyt bildene her.

Flere billedspesialer

Citroën C3 Pluriel
Bentley GT Coupé
Hummer H2
Ferrari Enzo
Kaksekabrioleter
Chevrolet Corvette kompressor
Mercedes CLK 55 AMG
Honda S2000
BMW Z8
Bugatti EB 16-4 Veyron
Eksklusivt fra Porsche
Mercedes SL 55 AMG
"AC Cobra"
Ferrrari 250 GTO
Brabus
Aston Martin Vanquish
Ford GT 40
Lamborghini Murciélago
VW Nardo
Porsche Carrera GT
Dodge Viper