Spionbilder av neste Honda CR-V

Honda CR-V har vært en stor suksess for Honda. Her i landet har den vært blant Norges mest solgte modeller.

Dagens CR-V Vis mer

Spionbilder av neste Honda CR-V

  1. Store bilder


Første generasjon CR-V ble lansert i 1995 og Honda var tidlig ute med sin folke-SUV. Oppskriften er den samme som i dag med 2,0-liters motor og firehjulsdrift av den enkle typen. Bakhjulene kobles inn ved behov og med en viss forsinklese. I 1999 fikk bilen en ansiktsløftning og effekten ble økt fra 128 til 147 hester.

VTEC

I 2002 var det klart for en nye generasjon CR-V. Motoren ble oppgradert og utstyrt med Hondas VTEC-system for variable ventiltider. Det bidro til at 2,0-literen nå gav 150 hestekrefter. Det sørget for at akselerasjonen fra 0-100 kom under ti sekunder. Forbruket ble også redusert.

Dyr diesel

Vis mer


Høsten 2004 fikk CR-V generasjon to en forsiktig ansiktsløftning med små kosmetiske endringer, høyere sikkerhetsnivå og elektronisk antiskrens som tilgjengelig utstyr. Våren 2005 ble det lansert en dieselmotor på 2,2 liter og 140 hesterkrefter. Denne motoren er sammenlignet med konkurrentene kultivert og passer bilen bra, men dessverre ble prisen i høyeste laget. Med en utgangspris på 409.000 kostet den over 50.000 mer enn bensinversjonen og de farligste konkurrentene hadde langt billigere dieselalternativer.

Ny generasjon

Vis mer


Fortsatt lever CR-V i beste velgående, og hittil i år er det registrert 853 eksemplarer. Neste år er det imidlertid duket for enda en generasjon av den populære folke-SUVen. Disse bildene av en relativt tungt maskert CR-V, er levert av Automedia og tatt i USA. I Europa blir trolig motorene omtrent de samme, kanskje med en høyeffektversjon av dieselen for å matche Toyota Rav4, men det spekuleres også i en hybridversjon litt senere i modellsyklusen.

  • Store bilder finner du her.
  • Her finner du mer Honda-stoff:

  • Tester
  • Nyheter
  • Nybillanseringer
  • Spionbilder