Vis mer

Skal det ingen ende ta?

Vi blir aldri ferdig med Continental GT-utgaver, de ene "verre" enn de andre...

Denne gangen er det Anderson Germanysom har fullført et prosjekt, og det på ingen ringere enn den kraftigste og raskeste av alle Continental GT-versjonene, Supersports, som vi her omtalte første gang i mars 2009.

Nær 700 hk

Fra 630 hestekrefter i originalversjonen havner vi her på hele 695 gamper. (Henholdsvis 621 og 685 BHP, som de uttrykker det i i England). Mellomlegget på 65 hester er hentet ut fra den 12-sylindrede motoren takket være en rekonfigurert styringsenhet, nytt luftfilter og oppgradert, variabelt eksossystem. Atpå til er vekten redusert ytterligere i forhold til Continental GT Supersports - som allerede var redusert i forhold til GT Speed. For å være presis: 20 kilo i reduksjon i tillegg til de 110 kilo Supersports er slanket med.

Dermed bør akselerasjonen komme godt under de 3,9 sekundene fra 0-100 Supersports opererer med, mens toppfarten kan nærme seg 350 km/t.

Du bestemmer.

Andersons super-Bentley er: (Avsluttet)
Rå og heftig(51%) 514
Blodharry(22%) 226
Bare stygg(14%) 137
Usikker...(8%) 81
Vakker(5%) 51
Avstvemningen er ikke styrt og reflekterer kun lesernes egne meninger.


Hva synes du?

Men enda råere enn de nesten 700 hestekreftene, er kanskje utseendet på Anderson-versjonen. Interiøret er et kapitel for seg, og utstyrt med Andersons Body Kit, i matt sølv og med de helt rå 22-tommers felgene i sort gjør den unektelig inntrykk... men hvilket?

Du bestemmer i vår avstemning: Er denne bilen Blodharry? Vakker? Eller...?

Foto: Anderson Germany