Renault Fluence

Renault Fluence er en drømmebil som kan bli mal for en ny stor kupé med Renault-logo i fronten. Fluence har fire seter og er motorisert med 3,5-liters V6-er.

Renault Fluence

  1. Store bilder


LONDON (DinSide Motor): Renault Fluence har en sterkt skrånende front og en vertikal bakende. Fronten rommer to store frontlykter med LED-lys som svinger i takt med rattet. Under lyktene sitter det to store luftinntak. Et ytterligere luftinntak strekker seg også i hele frontens bredde lavt nede i støtfangeren. Dette gir plass til store lakkerte flater rundt den sentralt plasserte logoen.

Elegant bakluke

Bakruten er lang og ender i et hevet senterparti lakkert i en annen farge enn resten av bilen. Denne linjen avlsuttes i et stort dobbelt rektangulært eksosrør. Når du åpner bagasjerommet letter hele dette opp og legger seg innover taket, noe som er en dårlig løsning for de som trenger skiboks (se gjennom de store bildene). Størrelsen på bagasjerommet er det derimot ingenting å si på. Noen store vesker fra Louis Vuitton får i hvertfall plass.

Plass til fire

For at plassen innvendig skal bli best mulig har Renault valgt tversstilt motor og forhjulsdrift. I tillegg til det har Recaro fått i oppdrag å lage noen tynne seter som likevel skal være komfortable. Det ser ut som det er mulig å få inn fire mann i kupeen. De ytre sidestøttene i setene brettes ut når du åpner døren og skal gjøre det lettere å komme seg på plass. De foldes tilbake av seg selv når du er på plass i setet. Dørene åpnes og lukkes elektrisk.

Førermiljø

Førermiljøet er spartansk og de fleste funskjoner i bilen velges på en skjerm som kan fjernes når den ikke er i bruk. Funksjonene styres med en joystick som er lokalisert sammen med en liten girspak i midtkonsollen. Det finnes også girspaker bak rattet.

Motor og ytelser

Fluence er 4,6 meter lang og veier 1.500 kilo. Den har en 3,5-liters V6-motor med 280 hestekrefter og 365 newtonmeter. 0 til 100 skal den klare på 6,5 sekunder og noen toppfart er ikke oppgitt. Den har også en sekstrinns automatgirkasse. Felgene er på 22 tommer og dekkene har forskjellig mønster foran og bak. Dette for at bilen skal bli mindre understyrt.

Om det noen gang dukker opp en stor kupé fra Renault gjenstår å se.

Store bilder av Renault Fluence finner du her.

Her finner du mer Renault-stoff:

  • Tester
  • Nyheter
  • Nybillanseringer
  • Spionbilder