Plass og komfort

Om du velger stereoanlegget eller motorlyden spiller ingen rolle. Ørene fylles uansett med underholdning.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Boseanlegget hører med til det bedre vi har hørt, men det klarer ikke å overdøve et hagleskudd. Det er jo litt synd siden primerbrukergruppen, ikke kjøpergruppen, kanskje vil få behov for akkurat den kamuflasjen.

Lekkert interiør

Interiøret kjenner vi godt. Det har mange likheter med vanlige A6-er, men har fått sitt særpreg. Instrumentene er spesielle for RS6, og særlig fartsmåleren kan vekke begeistring hos mange med sin gradering til 310. RS6 merket som er klistret i turtelleren er også lett å få øye på. Midtkonsollen er helt ordinær, mens rattet og girspaken er i sin helhet trukket i perforert skinn. På rattet har du noen spaker på baksiden som kan gires med. Setene er av toppklasse. Du har rubb og stubb av justeringsmuligheter og du sitter som støpt. Og ikke minst, de ser også ekstremt bra ut.

Begge deler

Hvordan det oppleves og kjøre og bli kjørt i denne bilen kommer helt an på hvor mye effekt som brukes. En sjåfør med en litt følsom høyrefot vil kunne frakte sin beinskjøre bestemor uten å påføre henne et eneste brudd. Bruker du alt du har, kan du ta pusten fra hvem som helst. Alt fra å trykke folk i ryggen, la de henge selene eller kaste dem rundt som filledukker når bilen krenger gjennom svingene.

Herlig lyd

Dette er ikke bilen for deg som vil ha det stille. Her kommer motorlyden til sin fulle rett. Man kan tenke seg en blanding av Corvette-buldring akkompagnert av hvinet fra to turboladere. Maken til komposisjon av billyd har vi aldri hørt. I tillegg har du stereoanlegget fra Bose som også gjør en god jobb. Uroelementer er det lite av. Dekk i den grove dimensjonen 255/40-18 høres, men ikke så mye at det er noe problem. Vindsus vil du heller ikke merke, så sant du ikke har gjort noe galt og forsøker å komme deg unna en hvit Volvo med masse blått blinkende lys.

Audi RS6 er en god bil som innfrir på de fleste områder. Akkurat nå er den også den sprekeste i klassen, men RS6 vil være i paradis akkurat like lenge som Adam. Mer om konklusjon og konkurrenter finner du her.