Plass og komfort

Subaru Legacy og Outback-modellene har bedret seg på mye siden forrige generasjon. Den har blitt roligere og kvalitetsfølelsen er hevet mange hakk, men fortsatt er det noen småting som mangler.


Innvendig har det skjedd mye med Outback. Interiørkvaliteten er hevet betraktelig og hard og ekkel plast er erstattet med mykere flater. Både dashbord, midtkonsoll og instrumenter er på et godt nivå.

Grei plass

I forsetene sitter du bra, men sitteputen er for kort. Det gjør at lårene til langbeinte blir hengende litt i løse luften. I baksetene sliter de samme med benplassen. Også takhøyden er begrenset i forsetet, men materialvalg og sidevanger i setene gjør at du blir holdt godt på plass i sideretningen.

Minus

Vi hadde det bra bak rattet på Outback og alt utstyret på testbilen følger med. Likevel har ikke Subaru lært seg å lage lengdejustering av rattet. Til og med Toyota har lært seg å lage utrekkbar rattstamme nå. En bedre korsyggstøtte hadde også vært å foretrekke.

Den potente boblingen vi er vant til fra boksermotorene er borte. Nå preges lydbilde av mer normal lyd som vi kjenner fra andre firesylindret motorer.

Soltak

Soltak i størrelsen king size følger med. Det er i glass og gjør det lyst i kupeen. På soldager kan du åpne taket så mye at selv baksetepassasjerene får sol på seg. Den fremste delen av soltaket vipper opp og hindrer trekk i kupeen.

Bagsjerommet virker stort, men begrenses litt av veldig skrå bakrute. Gulvet i bagasjerommet er også høyt som gjør takhøyden lav. Gulvet blir i det minste flatt når du legger ned bakseteryggen.

Her finner du mer om konklusjon og konkurrenter