Plass og komfort

TT har god plass for to med bagasje, og baksetene kan enten betraktes som skillevegg i bagasjerommet eller som syltynt kjøpsargument.

For det skal lures og lirkes for at selv barn får plass i de to setene. Barneseter er utelukket, og i praksis er det kun bak forsetepassasjeren det er fornuftig å frakte noen over tid.

Bagasjerommet er imidlertid svært lettbrukt, og muligheten for å slå ned bakseteryggene gjør at relativt volumiøse gjenstander får plass. Volumet er oppgitt til 290 liter frem til baksetet, og med bakseteryggene nede øker volumet til 700 liter.

Ryddig og romslig

Forsetene tilbyr god plass selv til lange personer. Selv takhøyden er god. Setene gir god støtte, men litt begrensede innstillingsmuligheter gjør det vanskelig å finne den helt perfekte sittestillingen, mange ville nok fortrukket at det dybde- og lengdejusterbare rattet kunne trekkes enda litt lengre ut.

Vis mer
Vis mer


Interiøret er oversiktelig nesten til det ekstreme, det er ingenting å lure på hvor ting er plassert, og vil man endre en innstilling er det lettbrukte knapper og brytere. Hele interiøret sier på en måte at det viktige skjer foran deg, på andre siden av frontruten – og det er akkurat slik det skal være i en sportsbil.

Moderat utstyrsnivå

Selv for en rendyrket sportslig bil bør ting som konstantfartsholder og xenon-lys være standard når prisen tross alt starter godt over 700.000 kroner. Likevel er grunnutstyret bra nok til at de som glemmer å krysse av noe som helst på ekstrautstyrslisten får en bil til å leve med – med det unntak at det kan bli vanskelig å få solgt en bil igjen uten for eksempel skinnseter. Testbilen hadde ekstrautstyr for 50.000 kroner, der en dekk og felg i 18-tommer står for en fjerdedel, men legg merke til at bilen for eksempel ikke har navigasjonssystem (23.000 kroner ekstra).

Nye TT er attraktiv, og har tøffe konkurrenter, disse skal vi se nærmere på her.