Plass og komfort

Baksetene i CR-V er klasseledende både på plass og komfort, og med plass nok til at turen blir komfortabel også for voksne.

Økt benplass ordnes ved at baksetet er skyvbart i lengderetningen, og de som er så høye at de får problemer med takhøyden kan vinkle seteryggen bakover. Hondas løsning med litt høye sitteputer er klart å foretrekke for de som frakter barn i baksetet. Også de elektriske forsetene i toppmodellen er gode, særlig vinklingen av sitteputen gjør det enkelt å finne en riktig kjøreposisjon, og setene har relativt store sidevanger som holder de fleste på plass. Dybdejusterbart ratt hjelper også på ergonomien.

Klønete og stort

Det er kun rett ut av vaskehallen at du ikke blir møkkete på fingrene av å åpne CR-Vs nå topphengslede bagasjeromsluke. Håndtaket er klønete konstruert og fylles med alt som virvles opp bak bilen. I noen tilfeller pakker snøen seg så tett at du må pirke med nøkkelen få å komme til med fingrene for å få åpnet.

Vis mer
Vis mer


Når luken vel er oppe åpenbarer et stort lasterom seg, så stort at det ikke står tilbake for de fleste mellomklassestasjonsvogner. Rommet er lettbrukt med god bredde. Med lange gjenstander kan du enten lukke opp en luke bak midtarmlene i baksetet, eller du kan enkelt felle ned setene i forhold 40/60. Seteløsningen er tradisjonell ved at sittepute og rygg blir brettet sammen og stående bak forsetene, det finnes bedre løsninger hos konkurrentene der setene legger seg flatt og man kan bruke hele lengden frem til forsetene.

Bra finish

Honda kombinerer det praktiske og det eksklusive på en fin måte, og nye CR-V føles klart en klasse opp i forhold til forgjengeren. Instrumentbelysning, interiørlys og betjeningshendler fremstår i en ryddig helhet, og får flere av konkurrentenes dashbord til å se ut som del av en juledekorasjon. Og selv om det er den harde plasten som råder, til glede for barnefamiliene, er finishen for eksempel på øvre del av dashbord og dører så bra at det ikke trekker ned.

I tillegg er ekstrafunksjoner som konstantfartsholder og radio/CD godt integrert, og svært lettbrukt.

Teknologiledende

CR-V kan leveres med en rekke avansert ekstrautstyr, for eksempel konstantfartsholder med radar som holder riktig avstand til bilen foran. Med radaren på plass får bilen også et system som varsler om mulig kollisjonssituasjon. Systemet setter også bremsene i beredskap og strammer sikkerhetsbeltene, og i ytterste konsekvens starter bilen oppbremsing og strammer også beltene på passasjersiden.

CR-V kommer også med kurvelys og ryggekamera. Med dette utstyret på plass plasserer Honda seg helt i øverste sjiktet i klassen med hensyn til tilgjengelig utstyr, og særlig sikkerhetsutstyret er det bra at også dukker opp i denne klassen.

Videre skal vi se nærmere på konklusjon og konkurrenter.