Plass og komfort

Audi TT Roadster er blant de få i klassen som gjør plass for lange personer.

For det er virkelig god plass i forsetene i TT Roadster, den litt runde takformen gir til og med grei takhøyde. For kabrioletversjonen av TT slipper vi å mase om hvor lite baksetet er, det er fjernet helt, og til gjengjeld har fått et ekstra hanskerom mellom forsetene samt plass for taket når det er felt ned.

250 liter er det du har til disposisjon for bagasje, men det er ganske ryddig i bagasjerommet og godt mulig å utnytte hver eneste liter. Og det er mulig å tre to par ski inntil 190 centimeter lange gjennom veggen fra bagasjerommet og inn i kupeen.

Moderat støynivå

Vis mer


Det bråker mye mer i TT Roadster enn i kupéversjonen, og selv om stofftaket virker solid utført slipper det gjennom det meste av lyder bilen skaper selv og lyder fra omgivelsene. Taket felles ned elektrisk på 12 sekunder - det kan du gjøre mens du kjører i inntil 50 km/t. Med taket nede endrer lydbildet seg, vindbruset overtar, og selv om støyen er enda høyere er lyden mindre irriterende - det er for eksempel ikke tydelig hjulstøy du hører.

Bortsett fra ynkingen fra det piggfrie vinterdekkene er lyden som den skal være med TT Roadster i fint driv på svingete veier. Motorlyden kan du nesten selv bestemme volumet på, men ved aktiv kjøring er den litt grove turbolyden og tydelig endring i lyden ved vandring opp og ned i turtall ganske berusende.

Kjørekomforten er også god i TT Roadster og lange etapper er uproblematiske. Romsligheten i kupeen og gode seter er klart med på å gi TT Roadster et komfortfortrinn fremfor alle konkurrentene. Testbilen hadde skinnutgaven av sportssetene som er spesielle for TT, og de holder deg godt på plass. Vær oppmerksom på at regulerbar korsryggstøtte er ekstrautstyr til nesten 3.000 kroner.

Må kompletteres

Bilen vi kjørte hadde ekstrautstyr for 120.000 kroner. Ikke alt er nødvendig, men utstyr som multifunskjonsratt med girhendler, cruisekontroll, elektrisk korsryggstøtte, skipose, xenonlys og vindavviser vil koste minimum 20.000 kroner. Og skal du ha på plass skinnseter, aktive dempere, 18-tommers felger og navigasjon må du ut med ytterligere 70.000 kroner.

Audi TT Roadster er i billigste utgave svært attraktiv, men den har konkurrenter og disse skal vi se nærmere på her.