Plass og komfort

Aston Martin har sørget for god plass - til to, og deres bagasje. V8 Vantage er faktisk en bil det er mulig å reise i.

Å stige inn i en Aston Martin er noe en gjør med andektighet og man tar en grundig titt på detaljene. Dørene, som resten av karosseriet, er av aluminium, og lar seg dermed åpne/heve, uten å måtte bruke altfor mye krefter.

Dørene åpnes nemlig ved å vippes ut og opp – slik unngår man å skrape borti for eksempel høye fortauskanter eller lignende. De har også en innebygget motstand som hindrer dem i å falle ned og smelle over anklene på personen som er i ferd med å stige ut eller inn.

God bredde

Vis mer


Plassforholdene om bord er riktig gode når man har tatt høyde for fravær av baksete. Det er særlig god plass i bredden for fører og passasjer. Justeringer av ratt og førersete gjør det mulig for de fleste å finne en god kjørestilling. Hvis passasjeren ønsker høydejustering må det betales ekstra, hvilket vi finner smålig i denne prisklassen.

Klasse

For øvrig oser kupéen av klasse og kvalitet. Stigtrinnet prydes av en enkel metallplate som forkynner at bilen er håndbygget i England. Det er tydeligvis til det gode. I motsetning til de fleste V8 Vantage, som vil ha interiør dominert av edle, men sorte og grå materialer med aluminiumsdekor, var testbilen holdt i lys brunt skinn og mahogni - med en uklanderlig finish. De aluminiumsfargede instrumentene med en imponerende lyseffekt i mørket kompletterer inntrykket av eksklusivitet og klasse – noe Aston Martin integrerer - og må fortsette å gjøre det - som en del av sin egenart

En viss komfort

Vis mer


Setene er svært komfortable og gir utmerket støtte. Når det gjelder komforten for øvrig er den overraskende god tatt i betraktning bilens bruksområde. Noen salong på hjul er det selvsagt ikke; oppsettet er sportslig stivt og korte ujevnheter merkes selv om de er relativt godt filtrert. På svært dårlig vei – vaskebrett og markerte humper – viser hjulopphenget sin begrensning. Når det gjelder lydnivået er det til å leve med - støyisolasjonen er god til en slik råtass å være - motorlyden er tilstede akkurat slik det passer seg, og luft- og rullestøy er godt avdempet.

Hvordan gjør Aston Martin det mot konkurrentene? Les vår konklusjon her!