Peugeots billige stasjonsvogn klar

Peugeot 207 er allerede en populær småbil. Nå kommer stasjonsvognutgaven.

Vi har tidligere skrevet flere artikler om 207 SW (Sports Wagon) med spekulasjoner og spionbilder. Og nå kan vi endelig vise deg offisielle bilder av bilen som har alle forutsetninger for å bli en storselger. 207 SW kan nemlig tilby mye plass til en svært lav pris. Og er det noe vi har savnet i den ellers så vellykkede 207, er det nettopp plass, og da spesielt i baksetet. Kjøregenskaper, komfort og kvalitetsfølelse hører nemlig til den lille franskmannens sterkeste sider, og vi ser ingen grunn til at 207 SW skal være dårligere på disse områdene.

Mer plass

207 SW er snaut 12 centimeter lenger enn vanlige 207 og det gir seg utslag både foran, bak og i bagasjeromsavdelingen. Med baksetene nedslått har du plass til hele 1.433 liter bagasje. Har du folk i baksetet er kapasiteten begrenset til 428 liter.

Høyere

Vis mer

Peugeots billige stasjonsvogn klar

  1. Store bilder


Utvendig preges 207 SW av å ha blitt større i alle retninger, ikke minst gjelder dette høyden som har vokst med 38 millimeter. De store diodelysene i hekken vekker forbikjørtes oppmerksomhet. Fronten er i stor grad flyttet rett over fra 207 kombikupé.

Glasstak

Førermiljøet er også svært likt det vi finner i vanlige 207, men stasjonsvogn-kundene har mulighet til å bestille et panorama-glasstak som lyser opp den allerede trivelige kupeen ytterligere.

Ikke 150 hester

Motorutvalget i 207 og 207 SW blir identisk med et lite unntak. Den fine 1,6-liters turbomotoren på 150 hestekrefter blir ikke å finne i stasjonsvognen. Det blir imidlertid høyeffekt-utgaven av samme motor fra 207 RC som skal sitte i en RC SW-versjon som kommer litt senere. Vi gleder oss!

BMW og Peugeot

Vis mer


Mer relevant for de fleste er nok likevel de mer moderate motorene. Minstemann, eller minstemennene, er to 1,4-litere med henholdsvis 75 og 95 hestekrefter. Sistnevnte er utviklet i samarbeid med BMW og finnes også i Mini One. Et resultat av det samme motor-samarbeidet er også 1,6-literen på 120 hestekrefter som foreløpig er det motoralternativet med høyest ytelse.

Gunstig diesel

Diesel er i vinden som aldri før, ikke minst her til lands, og dette behovet ivaretar Peugeot ved å utstyre 207 SW med en 1,6-liters maskin med enten 90 eller 109 hestekrefter. CO2-utslippet er henholdsvis 123 og 131 gram per kilometer.

Vi tar også med at 207 SW kommer med offroad-kostyme i en slags Outdoor-versjon. Denne bilen ble vist som konsept på bilutstillingen i Genève tidligere i år.

Peugeot 207 SW kommer til Norge mot slutten av året. Vi kommer tilbake med prisene når de er klare.

  • Store bilder finner du her.
  • Her finner du mer Peugeot-stoff:

  • Tester
  • Nyheter
  • Nybillanseringer
  • Spionbilder