November er en stille måned i lanseringskalenderen, men de bilene som kommer er desto viktigere.
November er en stille måned i lanseringskalenderen, men de bilene som kommer er desto viktigere. Vis mer

Nyhetene i november

Få, men viktige lanseringer står for tur i november. Norges normalt mest solgte bil er en av dem.

Tradisjonen tro så skal det lanseres noen nye biler også nå i november. Det verste rushet har derimot gitt seg, og selv bilbransjen innser at julen står for døren. Noen biler bør du derimot sjekke ”før-og-etter-nyttår-priser” på. Det er nemlig ikke alle av dagens tilbud som er så gode, for selv om tilbudene eksempelvis gir deg 10.000 i avslag nå, så kan det fortsatt komme en prisnedgang på 20.000 etter nyttår. Alt takket være avgiftsendringene.

Sjekk avgiftsvinnerne og taperne her

VW Golf

Golf kommer til å fortsette som Norges mes solgte bil, også etter lanseringen av generasjon 7. Foto: Fred Magne Skillebæk Vis mer


Den mest spennende nykommeren i november for folk flest er den nye VW Golf, nummer 7 i rekken. Den har blitt skamrost i de aller fleste medier som har prøvekjørt den, og av DinSide fikk den terningkast 6. Den er en god forklaring på hvorfor kompaktklassen har fått klengenavnet Golfklassen. For godt under 300.000 kroner får du en Golf 7 med sterk motor, mye utstyr.

Les vår prøvekjøring av VW Golf

Mitsubishi Outlander

Outlander kan ta tilbake deler av tronen med den nye modellen. Foto: Knut Moberg Vis mer


I en periode var dette norgesfavoritten blant mellomstore SUV-er. Nå lanseres den helt nye Outlander, og vi har allerede kjørt den på norsk jord. Prisen starter på 397.000 med firehjulsdrift. Bilen har vokst en smule, og har fått plassøkonomiske løsninger. Hvorvidt det er nok til å trekke den opp av hatten i dagens konkurransesituasjon gjenstår å se.

Les vår prøvekjøring av nye Mitsubishi Outlander

Subaru BRZ

Endelig kommer BRZ, Subarus versjon av Toyota GT-86. Foto: Knut Moberg Vis mer


Er dette en Toyota med Subaru-logo, eller er situasjonen motsatt? Et samarbeid sier begge produsentene. BRZ er samme bil som Toyota GT-86, og bilen er dømt til å bli en klassiker. Men i hvilken utgave? Det får vi se om noen år, når bilene begynner å dra på årene. Det våkne biløyet vet at Toyota eier deler av Subaru, og således kan det være at vi får flere derivater fra den kanten. I mellomtiden får vi hygge oss med to biler som er snytt ut av samme nesen. Vi har selvfølgelig prøvekjørt begge.

Les prøvekjøringen av Subaru BRZ og Toyota GT-86