Ny rallybil for veien

Også denne varianten av Impreza kommer som WRX STI.

Vi har nylig testet den nye Impreza-modellen. Det er en forholdsvis traust bil med robuste løsninger. Nå er Subaru i full sving med sluttestene av versting-varianten WRX STI.

Det er ikke helt klart hvor mye effekt bilen vil få, men ryktene går ut på at den skal få over 300 hestekrefter. Dreiemomentet er forventet å ligge på cirka 400 newtonmeter. Motoren er en turboladet 2,5-liter, og selvsagt er det en boksermotor det er snakk om.

Vis mer

Ny rallybil for veien

  1. Store bilder


Girkassen blir en sekstrinns manuell, men det jobbes også med en kasse med automatisk kløtsj. Dette er for å matche erkerivalen Mitsubishi Evo X som får en dobbelkløtsj girkasse ala Volkswagens DSG-kasse.

Design

Utseendemessig ser det ikke ut til at Subaru vil skuffe verken entusiaster eller kritikere. Stort luftinntak på panseret, brede skjermer og stor vinge bak er på plass (det kommer sikkert en som er større enn på bildene). Gullfelgene kommer sikkert også, selv om de ikke er med på disse bildene.

Det er sannsynlig at Impreza WRX STI blir lansert på bilutstillingen i Tokyo i slutten av måneden.

Her finner du mer om WRC-bilen.

Test av forrige WRX STI finner du her.

Store bilder finner du her.