Vis mer

Ny el-scooter til Norge

E-Max, en scooter å bli glad i?

E-Max er en elektrisk moped som i tillegg til være tilnærmet gratis å kjøre også gir deg gratis parkering på offentlige P-plasser og fri ferdsel gjennom bomringen.

Billig i drift

Den lille motoren yter 4 kw og selv om den ikke vil gjøre deg til kongen på motorveien kan du glede deg over at den nesten er gratis å lade opp. Kostnaden med elektrisk fremdrift anslås å utgjøre 15% av det det koster å kjøre en scooter med bensinmotor, noe som i følge importørens egne tall vil si cirka 5 øre per kilometer.

Vil du heller ha en kjapp EL-scooter? Les testen av Vectrix 250-scooter her!

Boost-funksjon

Motoren i E-Max er spesiallaget for scootere og er plassert inni aluminiumsfelgen på bakhjulet. På grunn av en enkel svingarmsløsning skal det likevel være en enkel sak å utføre vedlikehold og skifte dekk. Vi liker også at du får hydrauliske skivebremser både foran og bak.

E-Max har også en slags "Booster funksjon" som skal gi deg litt ekstra kraft i bratte bakker eller under akselerasjonen. Boosteren gir ekstra kraft i cirka et minutt, men kan selvfølgelig brukes ofte så ofte du vil, bare vær oppmerksom på at den trekker ekstra strøm.


Batteri og pris

Du kan velge mellom to ulike batterityper på E-MAX, 40 eller 60 ampèretimer, og uansett hvilket alternativ du velger kan batteriet lades så ofte du vil.

E-Max 90S har fire 12 Voltsbatterier på 40 ampère og oppgitt kjørelengde før lading er mellom 45 og 60 km, prisen for denne er 24.900.

E-Max 110S har fire 12 Voltsbatterier på 60 ampère og oppgitt kjørelengde før lading er her mellom 70 og 90 km. Langt lenger kjørelengde her altså, og siden den bare koster 3.000 kroner mer vil nok den være det beste kjøpet.

Merk: Både scooteren og batteriene har en garantitid på 2 år eller 10.000 kilometer.

Vil du heller ha en kjapp EL-scooter? Les testen av Vectrix 250-scooter her!

Kilde: E-Max.