Murciélago tilbake i manesjen

En av bilhistoriens store designoppgaver er gjennomført. I denne bildeserien lyser Murciélago mot deg i herlig giftgrønn farge.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Motoren bærer skiltet V12 6.2 L og pluggene tenner i rekkefølgen 1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11. Når motoren maler på tomgang ligger turtelleren på 800 omdreininger. På første gir kommer du helt til hundre kilometer i timen. I andre 150, i tredje 200, i fjerde 260, i femte 300 og i sjettegir 335 kilometer i timen. Det er greit å vite at du kan gire ned ett hakk hvis hastigheten skulle falle under 300 kilometer i timen.

Stor designoppgave

Det var nok en blandet opplevelse å få i oppdrag og designe Diablos etterfølger. Designeren av Murciélago skulle lage en bil som går inn i bilhistorien på samme måte som Marcello Gandini har klart med Countach og Diablo. Murciélago er designet av belgieren Luc Donckerwolke, og er hentet ut fra designstudioet hos Audi. Selv har han proklamert at dette er den største utfordringen noen bildesigner kan få og takket ja til jobben umiddelbart.

Til entusiaster anbefales det på det sterkeste å se gjennom bildene. Du finner samlingen på denne lenken.

Stor omtale av Lamborghini Murciélago finner du på denne lenken.

Flere billedspesialer

BMW Z8
Bugatti EB 16-4 Veyron
Eksklusivt fra Porsche
Mercedes SL 55 AMG
"AC Cobra"
Ferrrari 250 GTO
Brabus
Aston Martin Vanquish
Ford GT 40
Lamborghini Murciélago
VW Nardo
Porsche Carrera GT
Dodge Viper

Denne artikkelen ble første gang publisert 17/11-2001.