Vis mer

Miljø- og finanskrise?

AMG har sitt hovedkvarter i Affalterbach. Der jobbes det tydeligvis uavhengig av situasjonen i resten av verden.

Vi må nok vente til neste år, og litt ut på året også, før den nye E-klassen dukker opp. Like sikkert er det også at Mercedes ikke vil svekke sin premiumstatus ved ikke å lansere AMG-modeller.

E 63 AMG kommer nok ganske tett på de mer vanlige modellene. På bildene ser man at kamuflasjen er på vei av og det blir lettere og lettere å se for seg hvordan bilen vil se ut.

For E-klasse sin del vil den også miste de runde lysene foran, og få lys som i noe mer grad vil ligne på facelift av SL eller CLS.

Motor

Vi regner ikke med at 6,2-literen til Mercedes som heter 63 AMG, blir byttet ut med det første. Det siste nye går ut på at det er denne motoren som vil bli brukt også i ny variant. Denne motoren finnes i effekter fra 457 (C63) til 525 hestekrefter (CL63). Lyden er et av varemerkene til AMG, og motoren skal høres ut som utemmet torden. Da er det riktig.

Når man fyrer en CL 63 AMG på morgenkvisten høres det slik ut. Sett deg på bassen, ta bilde og send det til [email protected] (Aktivér subwoofer og sett volumet på fullt):


Vi har kjørt en rekke 63 og 55 biler:

TEST: Mercedes C 63 AMG.

TEST: Mercedes CL 63 AMG.

TEST: Mercedes SL 55 AMG.

TEST: Mercedes ML 63 AMG.