Mildere Cayman til sommeren

Motoren sniker seg forover også i Porsches tosetere, og midtmotorkupeen Cayman kommer nå i en litt mindre avgiftstynget utgave.

Vis mer

Mildere Cayman til sommeren

  1. Store bilder!
Vis mer


På samme måte som i roadsteren Boxster følger Porsche opp med en 2,7-liter. Denne versjonen av boksersekseren yter med 245 hestekrefter noen få hestekrefter mer enn i Boxster, men den er en oppgradering som sikkert også roadsteren får etter hvert.

Sprek nok

Porsche får til brede dreiemomentregistre, og 2,7-literen i Cayman leverer 273 Nm mellom 4.600 og 6.000 o/min. Også det noen få Nm mer enn i Boxster, og Cayman klarer 0-100 km/t på 6,1 sekunder – tidelen raskere enn Boxster. Også toppfarten er noen km/t høyere, den litt luftmotstandsnillere Cayman gir seg ikke før 258 km/t.

Billigere

Bare avgiftsforskjellen mellom Cayman og Cayman S vil være over 100.000 kroner, og vi tipper at Cayman vil legge seg 150.000-200.000 kroner under Cayman S. Cayman S koster 950.000 kroner før ekstrautstyr.

På ekstrautstyrslisten finner vi en sekstrinns manuell girkasse, standard er femtrinns, og en automatgirkasse med rattmonterte skifthendler. Sekstrinnskassen er kun mulig å kjøpe i kombinasjon med aktive dempere.

Vis mer


For å skille Cayman fra Cayman S skal du se etter trapesformet enderør på eksosanlegget, sorte bremsekalipere og sorte spoilerlepper.

Porsche Cayman blir lansert i Europa mot slutten av juli.

  • Testtur med den sprekere Cayman S.
  • Store bilder av Porsche Cayman.
  • Her finner du mer Porsche-stoff:

  • Tester
  • Nyheter
  • Nybillanseringer
  • Spionbilder