Mercedes-Benz har trukket detaljer fra det øvrige sortimentet inn i den kommende V-klasse.  Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz har trukket detaljer fra det øvrige sortimentet inn i den kommende V-klasse. Foto: Mercedes-BenzVis mer

Mercedes-Benz overrasker med V-klasse

Arbeidsbilen for de kravstore.

Mercedes-Benz skal snart skifte ut deres V-klasse, bilen som av mange anses som fasiten på en maxi-taxi.

Foreløpig får vi kun se bilder av interiøret, men signalet er sterkt. Dette vil bli en firmabil for mange, og den vil gjøre det vanskeligere for de det gjelder å bytte jobb i fremtiden.

Aldri før har en bil i denne klassen hatt et så eksklusivt preg rett fra samlebåndet.

Tidligere har kundene måttet sende bilen videre til ytterligere foredling hos eksterne stylingfirmaer for å få en triveligere arbeidsdag bak rattet. Det er ikke som i SUV-segmentet, hvor flere lager hyperluksuriøse versjoner. Nå trekker Mercedes-Benz frem det de har av eksklusive materialer, og putter det inn i denne nye kassebilen.

Personbilifisert

V-klasse står med den nye bilen ikke tilbake for noen av de mer ordinære bilene i sortimentet. Legg merke til det lille rattet, skinninteriøret, og muligheten for passende treverk. Girspaken er også historie, dersom du ønsker det. Alt i alt blir hele førermiljøet mer ryddig og oversiktlig.

Se flere bilder innvendig:

Mercedes-Benz har trukket detaljer fra det øvrige sortimentet inn i den kommende V-klasse. Foto: Mercedes-Benz


Skjermen er den samme som vi finner i både A-klasse og coupé-utgaven CLA, og bilen får et fullverdig multimedia-system, som i de andre bilene.

Arbeiderklassen

Nyheten er også vel så god for alle de som kjører skapbilen, den typiske bilen for håndverkerne. I den klassen er dette mer enn bare godt nytt, og Mercedes-Benz kan med dette være med på å revolusjonere arbeidsdagen til denne yrkesgruppen.

En annen gruppe som også kan få denne bilen som oppholdssted er alle de som velger Mercedes-Benz-chassis på bobilen. Også der ønsker man å ha det bra, både mens man er ute på veien, men også i parkert tilstand på en oppstilt plass.

Men interiøret kan være så bra det bare vil, det som er vel så viktig er kvaliteten. Mercedes-Benz hadde utfordringer i klassens tidlige liv, kvalitetsproblemer de nå antagelig gjør hva som helst for å unngå.

Nye V-klasse blir en bil med bakhjulsdrift, og kan fås med alternative fire- og sekssylindrede motoralternativer når den dukker opp engang i løpet av 2014.