Mer futt i Golf

Ny GTI holder på tradisjonene.

Volkswagen kaller Golf GTI på messa en konseptbil. Bare tull sier vi. Dette er en ferdig produksjonsbil som kommer på markedet i Norge neste sommer. Vi har nylig kjørt den nye Golfen på Island, og inntrykket av bilen er at det er en bra bil, men at den ikke overrasker spesielt mye.

Den største fordelen med Golf er at den kommer med en rekke spennende motorer og med flere girkasseløsninger. Kjøringen på Island bekreftet også at bilen er forberedt for større motorer. Den neste motoren som dukker opp er en 210-hesters GTI.

Frekke detaljer

Vis mer

Mer futt i Golf

  1. Stort bilde Golf GTI


Golf GTI er en tøff bil, og GTI-varianten av utgående Golf er også en tøff bil. Det virker som om VW har tenkt å følge den samme linja med den nye, og da må det være rutete seter, røde striper i grillen og frekke detaljer innvendig.

Andre godbiter fra GTI er forkrommede eksosrør, felger opp til 19-tommers diameter og mørkere baklykter.

Fra 425.000 kroner

Motoren i GTI blir en 2-liters firesylindret motor med 210 hestekrefter og turbo. 0 til 100 skal den klare på 7,2 sekunder og toppfarten er opp gitt til 239 kilometer i timen. Man kan velge mellom sekstrinns manuell girkasse eller sekstrinns DSG. 7-trinns DSG leveres ikke på de kraftigste motorene.

Prisen i Norge neste sommer er antydet til 425.000 kroner. DSG-kasse koster 15.000 kroner som ekstrautstyr.