Mer diesel fra Chevrolet

Chevrolet lanserer prisgunstige dieselmotorer i de viktigste og mest solgte modellene.

Det er folke-SUVen Captiva, kompaktklassebilen Nubira stasjonsvogn og mellomklasse-sedanen Epica som nå alle får tilført et ekstra motoralternativ. Captiva har allerede diesel, men 2,0-literen blir med sine 150 hestekrefter ganske dyr. Derfor tilbyr Chevrolet nå også en laveffektutgave av samme motor med 127 hestekrefter. Dreiemomentet ligger på 295 newtonmeter og er tilgjengelig ved 2.000 omdreininger i minuttet. Kreftene overføres til alle fire hjulene via en femtrinns manuell girkasse.

390.000 kroner

Vis mer

Mer diesel fra Chevrolet

  1. Store bilder
Nubira stasjonsvogn Vis mer


Prisen for Captiva med 127 hestekrefter begynner på 390.000 kroner. Legger du 20.000 ekstra på bordet, får du utstyrsnivået LT som inkluderer blant annet automatisk klimaanlegg, regn- og ryggesensor, seter i delskinn og konstantfartholder.

0,6 liter per mil

Nubira stasjonsvogn får i bunn og grunn samme motor, men med 121 i stedet for 127 hester. Også dreiemomentet på 280 newtonmeter er litt lavere. Til gjengjeld er Nubira en langt lettere bil og skal klare 0-100 på rett under 10 sekunder. Forbruket på blandet kjøring er oppgitt til 0,6 liter per mil.

Prisen for Nubira stasjonsvogn med diesel er 230.000 kroner.

Stor sedan

Mellomklassebilen Epica har til nå bare vært tilgjengelig med sekssylindrede bensinmotorer, men kan nå også leveres med nok en versjon av den overnevnte 2,0 liter store dieselmotoren. Her yter den imidlertid full effekt og gir på det meste 150 hestekrefter og 320 newtonmeter. Med en lengde på drøyt 480 centimeter er Epica en ganske stor bil, omtrent på størrelse med nye Ford Mondeo.

Chevrolet Epica diesel begynner på 326.000 kroner. Automatgir er tilgjengelig, men koster deg hele 44.000 kroner ekstra.

Alle modellene leveres med fem års garanti.

  • Store bilder finner du her.
  • Her finner du mer Chevrolet-stoff:

  • Tester
  • Nyheter
  • Nybillanseringer
  • Spionbilder