Konklusjon

I en klasse der konkurrentene er så like, med så harde ”klassekrav”, er det vanskelig å trekke en generell konklusjon, men det er likevel noe som skiller.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Forskjellige faktorer er viktig for forskjellige kjøpere og under har vi samlet en del av det som kan være tungen på vektskålen for deg.

Noen harde konklusjoner

En konklusjon er enkel:- trenger du baksetet, kjøp Mitsubishi L200 registrert som kombinert bil. En annen konklusjon er også relativt enkel, Toyota Hilux D-4D har den mest moderne motoren. Og Nissan King cab Navara er best utstyrt.

Med Nissan King cab kan du kjøre dobbelt så langt, 30.000 km, som en Mitsubishi L200 før du må levere fra deg bilen til service. Toyota Hilux kan kjøres inntil 30.000 km avhengig av kjøremønster.

Når det gjelder garantier er Mitsubishi kongen på haugen med sin fem års nybilgaranti, Nissan og Toyota gir deg tre års nybilgaranti.

Lasteevne er som nevnt også sterke sider hos L200 og King cab.

Pris

Mitsubishi L200 Double cab koster 353.000 kroner som kombinertbil, og 231.900 kroner som varebil på grønne skilter. Billigste versjon av L200 er Singel cab til 214.900 kroner.

Nissan King cab Navara koster 244.900, standardutgaven koster 214.800 kroner.

Toyota Hilux X-cab vi hadde på test koster 246.600 kroner. Hilux er den relativt sett dyreste, billigste utgave koster 230.300 kroner.

Hverdagsbil

Skulle vi valgt en av disse som hverdagsbil hadde det blitt Nissan King Cab i Navara-utførelse. Mer komfortabel, både i fjæring og utstyr, samt en fin girkasse veier tungt. Prisen taler også til King Cabs fordel.

Fremtiden

Hilux er nettopp oppgradert, så med den skjer det ikke så mye i nærmeste fremtid. King cab kommer i ny, sterkere utgave rett over påske, og 2002 modellen av L200 får påfyll av noen ekstra hestekrefter.