Konklusjon

Selv om dagens Audi A6 begynner å trekke på årene, sørger ansiktsløftningen for at den store familiebilen fortsatt fremstår som svært konkurransedyktig.

Bortsett fra at sedan-utgaven har fått en ny hekk, har Audi gått designmessig forsiktig til verks denne gangen. Under diverse paneler har det imidlertid skjedd visse endringer. For eksempel har navigasjonen blitt harddisk-basert, mens den såkalte MMI, som brukes for å betjene en lang rekke funksjoner, har blitt oppdatert til det Audi velger å kalle 3. generasjon. Fjernlysassistent, blindsoneassistent og vegmerkingsassistent er nå på plass i ekstrautstyrslisten og den som ønsker å bruke bilen som en sjåførbil kan velge et spesialbaksete tilpasset to.

Meget konkurransedyktig modell

Dagens utgave av Audi A6 fremstår fortsatt som en moderne og tidsmessig bil og kunne nok ha klart seg brukbart en god stund til uten ansiktsløftning. Når det er sagt, bidrar midtlivsoppdateringen til å sikre at A6 også de kommende årene vil fremstå som en svært attraktiv bil.

Vis mer


Det mest interessante ved ansiktsløftingen, sett med norske øyne, er imidlertid at de to innstegsmodellene - 2.0 TDI e og 2.0 TFSI - har blitt gjerrigere og rimeligere. Det faktum at den nye 2.0 TDI-motoren i tillegg oppleves som en mer kultivert og stillegående motor, sørger for at A6 2.0 TDI e fremstår som et enda bedre kjøp enn dagens utgave.

Den ansiktsløftede A6 er på plass her i landet i november. Det samme gjelder Allroad-utgaven av bilen. Vi kommer tilbake med tester så snart importøren har tilgjengelige biler.

  • Store bilder finner du her.
  • Priser og motoralternativer finner du her.
  • Her finner du mer Audi-stoff:

  • Tester
  • Nyheter
  • Nybillanseringer
  • Spionbilder