Konklusjon og konkurrenter

Prisen på M3 kan virke svært høy ved første øyekast. Sannheten er at det er rene røverkjøpet sammenlignet med andre biler med slike ytelser.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Hvis du er ute etter hestekrefter og kjøreegenskaper i rikt monn er det ikke mye å velge i hvis du skal bruke mindre enn en million kroner. Audi RS4 forsvant like fort som den kom og er ikke lengre tilgjengelig. Den fantes også bare som stasjonsvogn.
Hva er det da som er tilgjengelig?

Mercedes-Benz C 32 AMG

Vi har kjørt C 32 AMG både som sedan og stasjonsvogn. C32 AMG er ikke på langt nær så sportslig som M3 og den er utstyrt med automatgir. Den appellerer nok allikevel til noe av det samme publikumet. Kompressormotoren har krefter i lange baner, men bilen koster litt mer enn M3. C 32 koster 999.900 som sedan og 1.034.600 som stasjonsvogn.

Test av Mercedes-Benz C 32 T AMG kan du lese på denne lenken.

Prøvekjøring av Mecedes-Benz C 32 AMG kan du lese på denne lenken.

Porsche 911 Carrera

Sportsbilen over aller sportsbiler mener nok mange, men BMW M3 er nok i ferd med å spise opp mye av forspranget og Porsche har nok begynt å føle seg truet siden 911-effekten nå har steget til 320 hestekrefter. Porsche 911 Carrera koster 1.150.000.

Omtale av nye Porsche 911 kan du lese på denne lenken.

Omtale av nye Porsche 911 Targa kan du lese på denne lenken.

Konklusjon

BMW M3 er en bil som imponerer. Motor, kjøreegenskaper, finish og utstråling er i et kapittel for seg. Vi falt for girsystemet SMG som girer mye kjappere enn det du ville klare selv. Den totale kjøreopplevelsen er nærmest optimal og tenker du på hva det koster er det ingen andre som kan levere slik galskap til en så liten slump med penger.

Tekniske data finner du på denne lenken.