Konklusjon og konkurrenter

Nye Accord er langt i fra dårlig, men den bidrar med lite nytt og er derfor et godt stykke fra klassetronen.

«...flere av konkurrentene tilbyr mer appellerende biler til omtrent samme pris.»


Det er totalpakken som ikke matcher de beste i klassen. Accord taper først og fremst på plass både i baksetet og til en viss grad bagasjerommet, støynivå, materialvalg, samt at vi har vanskelig for å se at den er blant de aller beste på noe område. Dens sterkeste side er kjøreegenskapene som er relativt fine, men heller ikke disse hever lista i klassen.

Mot Mondeo

Vis mer


Det er naturligvis mot klasseleder Ford Mondeo vi først og fremst sammenligner. Og den lar seg ikke true. Vi har vanskelig for å se noe punkt Accord er bedre på. Motoren er kanskje hakket mer fleksibel og sterk, men støynivået ødelegger litt.

Ikke til topps

Vi har derfor ingen problemer med å si at Accord ikke rokker på topprangeringen i klassen. Prismessig er det ganske små forskjeller i dette segmentet. Accord koster omtrent det samme som eksempelvis Ford Mondeo og Volkswagen Passat. Billigste dieselutgave koster 347.000 kroner og har da det viktigste utstyret. Topputgaven Executive koster 373.000 og legger du til navigasjon og ryggekamera, hopper prisen opp i 392.000 kroner.

Konklusjon

Vis mer


Det er altså ikke noe å si på forholdet mellom pris og utstyr. Dessverre for Honda er problemet at flere av konkurrentene tilbyr mer appellerende biler til omtrent samme pris. Også biler som Volkswagen Passat og Citroën C5 fremstår som bedre familiebiler. Dermed blir det ingen topplassering denne gangen.

  • Store bilder ser du her.
  • Spesifikasjoner ser du her.
  • Her finner du mer Honda-stoff:

  • Tester
  • Nyheter
  • Nybillanseringer
  • Spionbilder