<b>KORT:</b> Kort avstand mellom hjulene sikrer at du kommer frem over alt.  Foto: VOLKSWAGEN
KORT: Kort avstand mellom hjulene sikrer at du kommer frem over alt. Foto: VOLKSWAGENVis mer

Husker du denne?

Når har konseptbilen Volkswagen TRISTAR premiere på IAA i Frankfurt

For alle som digger VW Transporter, Coach, Synchro, pick-ups og i særdeleshet dobbelkabineren, betyr TRISTAR noe spesielt. Den sære forhøyede og ekstra offroadbaserte dobbeltkabineren med masse utstyr, er blant de mest ettertraktede blant samlerne av den såkalte T3-folkevognbussen.

Sjekk også: Mercedes C-klasse testet til terningkast fem og C-klasse stasjonsvogn til terningkast fem

I anledningen trettiårsjubileet for konseptbilen Syncro presenterer Volkswagen nyttekjøretøy nå TRISTAR. I den har de hentet de beste løsningene fra dagens T-modellserie, og mange hint fra tidligere tider.

VW California er tvers igjennom smart.

Konseptbilen Volkswagen TRISTAR har premiere på IAA i Frankfurt.

Ekstra bakkeklaring

For å sikre bra fremkommelighet har pickupen kort akselavstand, permanent firehjulstrekk med mekanisk differensialsperre på bakakselen og 30 millimeter ekstra bakkeklaring og gjørme- og terrenghjul. Ekstra vinsj er også integrert i fronten.

TØFFING: Lite plan med lastemuligheter i "kjelleren". Reservehjulet er plassert på samme sted som på originalen. Foto: VOLKSWAGEN Vis mer


TRISTAR har hentet terrengegenskapene herfra

Designerne har også utviklet et nytt, men fortsatt gjenkjennelig design med skarpe linjer. LED-hovedlys og hele arkitekturen i fronten er endret for å gi bilen et mer kraftfullt inntrykk.

Vi har testet spesialutgaven av Amarok

RETROHINT: Linjaldesignet fra gamledager kan med godvilje sees her. Men ikke vippebryterne og hardplasten. Foto: VOLKSWAGEN Vis mer

Også innvendig er bilen futuristisk med et dashbord som minner om T3 Transporter med sin form og enkle funksjonalitet.


Egen espressomaskin

Lasten kan fordeles på to nivåer, slik de gamle pickupene kunne, blant annet i en romslig, støvtett og vanntett skuff. Interiøret har også en 20-tommers skjerm med den nyeste teknologien for videokonferanse, som sammen med svingbare seter gjør denne bilen til det perfekte stedet å arrangere møter.

TRISTAR har til og med en egen espressomaskin installert.

ORIGINALEN: Med høy bakkeklaring, syncro og fem seter, var den laget for harde tak. Denne modellen ble ettertraktet for samlere. Foto: VOLKSWAGEN Vis mer

Er det noe vi savner, er det en real femseter med fire dører, gjerne der de bakerste er «skjult», slik de er på de fleste pickups i dag.


VINSJ: Integrert vinsj, off road-plastikk og flere kraftige beskyttelsesplater under gir et seriøst inntrykk. Foto: VOLKSWAGEN Vis mer