Etter facelift
Etter faceliftVis mer

Honda CR-V fornyes

Fronten er forsiktig retusjert, men det viktigste for norske kunder er nok at bilen nå kommer med kombinasjonen diesel og automat.

Ja, annen generasjon Honda CR-V, en av Norges favoritt-SUVer, har nådd livets middagshøyde. Som de fleste andre folke-SUVene har salget gått betydelig ned i forhold til i fjor, men bilen er fortsatt populær i Norge, og hittil i år er tross alt over tusen eksemplarer blitt solgt her i landet.

Diskret facelift

Nå får den en ansiktsløftning, og vi har fått tak i et bilde fra japansk markedsdokumentasjon som viser hvordan den nye fronten ser ut. Endringene er diskrete som man kan se, men det er også en oppgradering på gang når det gjelder utstyr.

Kraftig oppgradert drivlinje

Kanskje mest interessant i det norske markedet er at CR-V, som allerede hadde en meget god dieselmotor, nå får den oppgraderte 2,2-liters dieselmotoren med 150 hestekrefter som sitter i Accord. Denne vil kunne kombineres med automatgir, noe som passer spesielt bra for nordmenn - som i større grad enn de fleste andre ikke gidder å gire selv, selv om det koster både penger, forurensning og reduserte ytelser. (Heldigvis blir automatgirkassene, særlig de med dobbelkløtsj eller de kontinuerlig variable, stadig mer energieffektive).

Snart til Norge

Som det går tydelig frem av det ene bildet skal bilen presenteres for publikum den 17. september. I og med at Honda, grunnet finanskrise, ikke meldte seg på årets bilutstilling i Frankfurt går vi ut fra at det dreier seg om en japansk lansering i første omgang.

Den norske Honda-importøren bekrefter at den oppgraderte CR-V er på vei og at de første bilene kommer hit til landet allerede i desember. Det betyr at markedsføring kan komme igang på nyåret.

Les vår første test av Honda med diesel og automat her!

Les vår test av Honda CR-V diesel her!

Les vår test av Honda CR-V med automat her!

Etter facelift
Før facelift
Etter facelift