Vis mer

Hardtslående kinoreklame fra Volkswagen

I en kino i Hong Kong ble det vist en ganske spesiell reklamefilm nylig.

Vi har tidligere belyst den stadig økende risikoen ukonsentrerte bilførere utgjør på veiene. Vel... de er kanskje konsentrerte for så vidt, men dessverre om andre ting enn selve bilkjøringen.

Tekste-faren

Den økende bruken av smarttelefoner har forsterket tendensen og av de nyeste trendene vi har omtalt er farsotten med å ta selfies mens man kjører bil. Men mest utbredt av de farlige uvanene er nok teksting mens man kjører.

PR-konsulentene fra Ogilvy har på oppdrag fra Volkswagen laget en film med dette som temaet. Men de har villet få frem budskapet på en hardtslående måte, og det synes vi de har fått til på en ganske effektiv måte.

Les her om EU-direktivet som gjør norske veier mer utrygge.

Film + SMS

Filmen viser en kjøretur langs en ganske kjedelig vei, filmet fra bilførerens perspektiv. Kinoen var for anledningen utstyrt med en Cell Broadcaster, en slags innretning som gjør det mulig å sende en SMS til alle aktive mobiltelefoner innenfor et visst område - i dette tilfellet kinosalen.

Se den svevende bybilen til Volkswagen!

På et visst punkt i filmfremvisningen sendes signalet slik at alle med påslått mobil får tilsendt en SMS - samtidig.

Idet folk konsentrerer seg om mobilskjermen for å lese hva som står der, skjer det plutselig noe.

Se video:


Videoen kan du også se her