Gikk du glipp av biltester i sommer?

I juli gikk testvirksomheten sin normale gang og de som har vært på ferie, eller trenger repetisjon, finner alle testene her.


I juli har de fleste ferie, men vi har kjørt en rekke viktige og spennende biler i løpet av feriemåneden juli. Måneden startet med en helt ny Honda Ridgeline. Dette er en spennende pick-up som tilbys med både 2, 3 og 5 seter.

Vi testet også en ny innstegsmodell fra Mercedes. Den heter Mercedes C160 Sportcoupe og kan kanskje gi den lille kupéen et lite løft på salgstallene. Dette er Mercedes-glamour til en lavere pris enn man kanskje trodde var mulig.

Nye varianter av Porsche 911 er også på vei og test av 911 Carrera kabriolet finner du her. En 911 koster for mye for de fleste og da kan en nesten like morsom Mini Cooper S kabriolet være løsningen. En kompressorladet liten tass som tilbyr mye kjøreglede i forhold til pris.

Innimellom disse tyske sportsbilene kjørte vi også en lekker ny sedan fra Alfa Romeo. Alfa 159 ble prøvekjørt i München og er et hett alternativ til 3-serie, A4 og C-klasse.

Neste kjøringer var to stasjonsvogner i premiumklassen. Det er BMW 3-serie stasjonsvogn og Audi A6 stasjonsvogn. To kostbare biler som med all sannsynlighet vil finne frem til bemerkelsesverdig mange kunder i Norge til tross for høy pris.

Jeep Grand Cherokee kom også i en etterlengtet ny utgave i løpet av sommeren. En suveren V6-dieselmotor rett fra samlebåndet til Mercedes motoriserte vår testbil i sommer. Etter denne bilen gikk vi rett over på BMW M6. M6 er en skikkelig fartsmaskin og underholder sjåføren med en saftig V10-motor med over 500 hestekrefter. Sommerens største bil er helt klart Range Rover Supercharged. En virkelig slugger som byr på både krefter og luksus.

Honda S2000 er av de morsomste bilene som finnes. Den har fortsatt den sensasjonelle motoren som strekker seg til 9.000 omdreininger i minuttet og bilen gir mange fine opplevelser bak rattet.

De som vil ha maksimalt med luksus og en svært kraftig, men gjerrig dieselmotor, kan sikle på BMW 745d. 300 hestekrefter og 700 newtonmeter gir en finslipt 7-serie gode ytelser.

For de som ikke er så nøye på prestisje og fart kan Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D være noe å tenke på. Pajero er nærmest som en traktor i forhold til tyske terrengbiler i premiumklassen, men har kvalitet og arbeidskapasitet som sine beste egenskaper.