Vis mer

Folke-SUV får diesel med automat

Nye argumenter i favør av Skodas kompakte SUV blir introdusert før sommerferien.

Skoda sikter mot salgstoppen med sin folke-SUV Yeti, som blant annet konkurrerer med Nissan Qashqai.

Med kombinasjonen firhjulstrekk og automat i form av dobbelkløtsj-girkassen DSG håper Skoda at Yeti bli ny folkefavoritt.

Les også: Rimelig Skoda Yeti testet

Mer attraktiv versjon

Skoda Yeti, som hadde verdenslansering i april i fjor, har allerede rukket å bli populær i Norge, selv om modeller som Nissan Qashqai og Toyota RAV4 ligger foran på salgsstatistikken. Men nå kommer bilen med en enda mer attraktiv kombinasjon for mange norske kunder, og sikter mot høye salgstall.

Diesel, firehjulsdrift og DSG

Nå er Skoda Yeti også kommet med kombinasjonen 2,0 TDI CR 140 hk motor, firehjulsdrift og girsystemet DSG i Norge.

– Vi har store forventinger til kombinasjonen 4x4 140 CR med DSG. Vi regner med å selge 1.500 Yeti i år. Skoda Yeti 140 CR 4x4 med DSG og Yeti 4x4 CR 2.0 110 hk blir våre to viktigste modeller, sier Tore Nilsen Breen, direktør for Skoda.

20 lapper ekstra

Prisen er satt 20.000 kroner over Yeti med manuelt gir. Det betyr at prisen for utstyrsnivået Ambition med denne kombinasjonen blir 378.000 kroner. Produksjonen starter i begynnelsen av juni, og Skoda Yeti med firehjulsdrift og DSG forventes å være i Norge i midten av juni i år.