DinSide tester pickuper

DinSide har testet de viktigste pickupene på markedet.

Pickuper er tradisjonelt utpregede arbeidshester, men er blitt stadig mer "siviliserte". De får allikevel fortsatt regelmessig kritikk for til dels lurvete kjøreegenskaper. Det ble derfor behørig bemerket at Mitsubishi innførte ESP (antiskrensprogram) på sin nye L200.

Mest japansk

Dette markedet domineres nesten fullstendig av japanske produsenter, selv om også kinesisk-eide SsangYong i løpet av året har introdusert sin Actyon. Alle de viktige aktørene har kommet i ny generasjon siden 2005, og vi testet i tur og orden Toyota Hi-Lux, Mitsubishi L200, Nissan Navara, Mazda BT50 - som etterfulgte B2500 og SsangYong Actyon. Siden har også Isuzu dukket opp som konkurrent med sin kraftfulle D-Max - denne har vi inntil videre ikke hatt anledning til å teste.

Nyligst testet vi Hondas Ridgeline, en bil vi rangerer over konkurrentene.

Les våre tester her:

  • Toyota Hi-Lux X-Cab
  • Honda Ridgeline 3.5 4x4
  • Toyota Hi-Lux femseter
  • Mitsubishi L200
  • Nissan Navara
  • Mazda BT50
  • SsangYong Actyon
  • Honda Ridgeline 3.5 med gassdrift
  • NB: Vi har ikke ennå i skrivende stund testet Isuzu D-Max, som vi har omtalt i denne nyhetssaken.