Barsk skogsmaskin fra Suzuki

Det er ikke småtteri som gjøres når en XL7 skal bygges om til terrengkjøretøy.

Barsk skogsmaskin fra Suzuki

  1. Se bildene her


I tillegg til offroadpakken blir Suzuki XL7 også tilgjengelig med to andre ombyggingsnivåer.

Den billigste oppgradringen er en sportspakke som består av stivere og mer progressive fjærer rundt om, samt at det byttes støtdempere bak. Dette skal gi en mer retningsstabil bil og den skal bli bedre med tung last. Dette koster 12.000 kroner.

Terrengpakke er det samme som sportspakken, men i tillegg blir bakkeklaringen øket med fem centimeter. Nye dekk og felger kommer på plass og gummien er i dimensjonen 235/70-16. Prisen for denne operasjonen blir 41.000 kroner.

Offroadpakke

Her er det ikke bare hjul og felger. Her forlenges akselavstanden med fem centimeter og alt hva det fører med seg av ekstraarbeid. Enorme hjul i dimensjonen 33 tommer er montert på 10x16 tommers felger. I tillegg heves bilen slik at bakkeklaringen blir 5 centimeter høyere og karosseriet heves 5 centimeter fra rammen. I tillegg må speedometeret omkalibreres og bilen må gires om på grunn av økt rulleomkrets.
Denne operasjonen setter deg tilbake med hele 114.000 kroner.

Og vi er enda ikke i mål

Sammen med alle disse ombyggingene leveres også en stylingpakke. Den inneholder kufanger, ekstralys, blankt eksosrør, og lyktebeskyttere bak. Dette koster 23.000 kroner.

Ny pris på en fullspekket XL7 varebil klasse 2 (toseter) med offroadpakke og stylingpakke blir da 396.900 kroner. Stereoanlegg og eventuelt automatgir kommer i tillegg.

TEST: Suzuki XL7 varebil