Alle vinnererne fra 1999 til 2004

Det er noen faste som går igjen, og det er BMW, Toyota, Honda, Mercedes, Volkswagen og Mazda som har gjort det skarpest.

Som dere ser har kategoriene forandret seg litt med årene, men systemet er det samme. Det er en rekke kategorivinnere og en sammenlagtvinner.

2004

Beste nye motor: Toyota Hybrid Synergy Drive
Beste drivstofføkonomi: Toyota Hybrid Synergy Drive
Beste performance motor: Mercedes-AMG 65 (S65, CL65)
Under 1,0 liter slagvolum: Honda 1-litre IMA (Insight)
1,0 liter til 1,4 liter: Honda 1.3-liter IMA (Civic)
1,4 liter til 1,8 liter: Toyota Hybrid Synergy Drive
1,8 liter til 2,0 liter: Honda 2-liter (S2000)
2,0 liter til 2,5 liter: BMW 2.5-liter (325i, X3, 525i Z4)
2,5 liter til 3,0 liter: Mazda RENESIS Rotary (RX-8)
3,0 liter til 4,0 liter: BMW 3.2-liter (M3)
Over 4,0 liter: Volkswagen 5-liter V10 TDi (Touareg, Phaeton)

International Engine of the Year 2004: Toyota Hybrid Synergy Drive

2003

Beste nye motor: Mazda RENESIS Rotary (RX-8)
Beste drivstofføkonomi: Honda 1.3-liter IMA (Civic)
Beste performance motor: Mercedes-AMG 55 (CL55, E55, S55, SL55)
Under 1,0 liter slagvolum: Honda 1-liter IMA (Insight)
1,0 liter til 1,4 liter: Honda 1.3-liter IMA (Civic)
1,4 liter til 1,8 liter: MINI Supercharged 1.6-liter (Cooper S)
1,8 liter til 2,0 liter: Honda 2-liter (S2000)
2,0 liter til 2,5 liter: BMW 2.5-liter (325i, 525i, Z4)
2,5 liter til 3,0 liter: Mazda RENESIS Rotary (RX-8)
3,0 liter til 4,0 liter: BMW 3.2-liter (M3)
Over 4,0 liter: Volkswagen 5-liter V10 TDi (Touareg, Phaeton)

International Engine of the Year 2003: Mazda RENESIS Rotary (RX-8)

2002

Beste nye motor: BMW 4.4-liter Valvetronic
Beste drivstofføkonomi: Honda 1-liter IMA
Beste Konsept: GM AUTOnomy
Under 1,0 liter slagvolum: Honda 1-liter IMA
1,0 liter til 1,4 liter: Honda 1.3-liter IMA
1,4 liter til 1,8 liter: Toyota 1.8-liter VVTL-i 190
1,8 liter til 2,0 liter: Honda 2-liter (S2000)
2,0 liter til 2,5 liter: PSA Peugeot-Citroën 2.2-liter HDi
2,5 liter til 3,0 liter: BMW 3-liter
3,0 liter til 4,0 liter: BMW 3.2-liter (M3)
Over 4,0 liter: BMW 4.4-liter Valvetronic

International Engine of the Year 2002: BMW 4.4-litre Valvetronic

2001

Beste nye motor: BMW 3.2-liter
Beste drivstofføkonomi: Honda 1-liter IMA
Beste Konsept: Saab SVC
Under 1,0 liter slagvolum: Honda 1-liter IMA
1,0 liter til 1,4 liter: Volkswagen Group 1.4-litre TDi
1,4 liter til 1,8 liter: BMW 1.8-liter Valvetronic
1,8 liter til 2,0 liter: Honda 2-liter (S2000)
2,0 liter til 2,5 liter: PSA Peugeot-Citroën 2.2-liter HDi
2,5 liter til 3,0 liter: BMW 3-liter
3,0 liter til 4,0 liter: BMW 3.2-liter (M3)
Over 4,0 liter: Ferrari 5.5-liter

International Engine of the Year 2001: BMW 3.2-liter

2000

Beste miljøvennlige motor: Toyota Hybrid Prius
Beste drivstofføkonomi: Honda Hybrid 1-liter Insight
Beste Konsept: DaimlerChrysler Necar 4
Under 1,0 liter slagvolum: Honda Hybrid 1-liter Insight
1,0 liter til 1,4 liter: Toyota 1.3-liter VVTi
1,4 liter til 1,8 liter: Honda 1.8-liter (Accord)
1,8 liter til 2,0 liter: Honda 2-liter (S2000)
2,0 liter til 2,5 liter: Alfa Romeo 2.5-liter V6
2,5 liter til 3,0 liter: BMW 3-liter TDi
3,0 liter til 4,0 liter: BMW 4-liter V8 TDi
Over 4,0 liter: Ferrari 5.5-liter V12

International Engine of the Year 2000: Honda Hybrid 1-liter Insight

1999

Beste miljøvennlige motor: Toyota Prius Hybrid
Beste drivstofføkonomi: Volkswagen 1.2-liter TDi
Beste Konsept: DaimlerChrysler Necar 4
Under 1,0 liter slagvolum: Toyota 1-liter
1,0 liter til 1,4 liter: Volkswagen 1.2-liter TDi
1,4 liter til 1,8-liter: Toyota Prius Hybrid
1,8 liter til 2,0 liter: Volkswagen 1.9-liter 110 TDi
2,0 liter til 2,5 liter: Audi 2.5-liter V6 TDi
2,5 liter til 3,0 liter: BMW 3-liter TDi
3,0 liter til 4,0 liter: BMW 4-liter V8 TDi
Over 4,0 liter: BMW 5.34-liter V12

International Engine of the Year 1999: Toyota Yaris 1-liter

Årets motor 2005

  1. Alle vinnererne fra 1999 til 2004