WordFeud går sin seiersgang i App Store og Android Market. Men publikum har ikke glemt at virkelige brettspill også kan være moro.
WordFeud går sin seiersgang i App Store og Android Market. Men publikum har ikke glemt at virkelige brettspill også kan være moro.Vis mer

Nå er det Scrabble-feber!

Mobilspill har ført til tomme butikkhyller.

Det norskutviklede mobilspillet Wordfeud har blitt en formidabel suksess, og nå få det store ringvirkninger også for salget av brettspillet det er basert på, klassikeren Scrabble.

Du kan lese vår omtale av WordFeud her.

Ifølge Budstikka.no er lageret hos leverandøren Norstar AS skrapet, og det kan ta opp mot tre måneder før brettspillet igjen er tilbake i butikkhyllene.

Flere utsalgssteder Budstikka har vært i kontakt med, bekrefter at det har vært unormal høy etterspørsel etter Scrabble de siste månedene, og at de nå sliter med å skaffe til veie flere eksemplarer.

- Klar sammenheng

Blant annet sier spillansvarlig hos Norli i Sandvika, Tina Kvernmo, at de aldri har solgt så mye Scrabble som i november og desember, og at det er en klar sammenheng mellom Wordfeud og salgsøkningen.

- Det er ingen tvil om sammenhengen. Det er Wordfeud kundene snakker om når de er i butikken, forteller hun til avisen.

Samleside: iPhone og Android