Ingen voksne får jobb hos Stig (18)

Er du 21, er du for gammel for denne direktøren.

- Alle over 23 år er for eksempel "innvandrere" på nettet. Vi er oppvokst med det, skriver direktør Stig Christensen, i en pressemelding om det nye reklamebyråkonseptet.

Hos reklamebyrået med det talende navnet Minustwentyone i Herning i Danmark, holder det ikke å være flink dersom du har rundet 21 år. Byrået retter seg mot unge målgrupper, og ønsker at de ansatte skal befinne seg på de samme arenaene.

- Når man er i samme situasjon som sin målgruppe, og besøker de samme steder hver dag, da snakker man det samme språket. Vi har en annen innsikt enn de voksne, og vet hva det snakkes om på skolebenken. Dette gjennomsyrer våre løsninger, sier byråets direktør og konseptutvikler til EPN.dk.

48-åringer tjener mest

Ung gründer

Teamet med samlet snittalder på knapt 18 år. Foto: Minus21.dk Vis mer
Vis mer


Byrået eies av et annet reklamebyrå, Midt Marketing. Satsningen på ungdomssegmentet beskrives både som et byrå og et foretak for å utvikle reklametalenter.

Idémaker og konseptdesigner er imidlertid den 18 år unge direktøren, som har rekruttert sine ansatte via nettverk på nett. De fem ansatte har en snittalder på 17,8 år. Direktøren er selv 18, og går dermed av med "pensjon" om tre år.

Skap drømmenettverket på 1-2-3

- Ikke for å lage omvendt aldersdiskriminering. Men skal konseptet holde, krever det helt unge medarbeidere, skriver Christensen i en pressemelding fra byrået.

Når bør du si takk for deg?